Utrustning på halvmaran!

Enligt väderprognosen ska det bli ca 25 grader på lördag i Norrköping. Lite varmt för mig - men det är ju inget man kan göra något åt nu. Jag har tänkt och planerat min utrustning som följande:
 
SKOR:
Kör mina Salomon Fellraiser, mestades för de har en säkrare snörning än mina LaSportiva (som lätt går upp i knuten). Fellraiserskorna är dessutom sköna och sitter bra på foten
 
STRUMPOR:
Kommer göra kompressions knästrumpor för att minska risk för ex rivsår och fästingar. Jag bryr mig inte så mycket om kompressionens förmåga att få upp bättre cirkulation - utan mest skyddet jag vill åt.
 
SHORTS:
Blir mina lite längre "cykelbyxelånga" kompressionsshorts från Adidas, mestades för att de sitter bra och att de minskar risk för skav på låren. Har jag för korta shorts får jag lätt skav vid långa distanser och nu vill jag inte riskera något
 
TRÖJA:
Blir min klubbtröja som jag springer i (alternativt ett linne) men jag tror på t-shirten. 
 
RYGGA:
Pga temperaturen tar jag även min 5l rygga med full vätskeblåsa och lite energi. Vill inte riskera något, ev en elastisk linda om något skulle hända. Ex en migränattack eller liknande (tar med mig extra energi)- har blivit lite mer nervös för sådant. 
 
Håret sätts som vanligt upp i en rätt hög tofs och jag tror inte jag behöver bekymra mig om vantar/pannband om jag inte vill svettas ihjäl ;) Ett par löparsolglasögon åker förmodligen också på, är de ivägen kan man ju alltid stoppa ner de i ryggan. På armen sätts självklart pulsklockan :) 
 
Att ha en rätt utrustning är en trygghets-grej för mig. Bestämde mig för dessa för ett bra tag sedan - onödigt att slösa energi och nervositet på saker som man kan styra! 
/ ANJA
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback