Iväg igen!

Knappt har jag hunnit hem förens det är iväg igen.

Spanien står på schemat imorgon och jag känner mig inte utvilad efter förra veckan, så jag undrar hur detta ska sluta?

Förra veckan kan nog räknas som min träningsfattigaste vecka, hann förutom löppasset med ett simpass på torsdagen. sen var det fattigt med träningen..

Dock bjöd Karlstad på fantastiskt väder!! Miss Li konserten i lördags var också fantastisk - gav mig något så fruktansvärt mycket energi! :) Jag kan inte förstå varför jag väntat 5,5 år på att se henne igen! Hon kommer till grönan i augusti och då ska jag verkligen dit!

Tyvärr med att veckorna går närmar sig Vättern med stormsteg. Och än har jag vaar fått till 2 "långpass" på ca 3 mil var. INTE bra någonstans.. Jag får sänka ribban lite och nu ligger fokuset på att förbi frisk och inte dra på mig någon sjukdom i Spanien. Dte får helt enkelt ta den tiden det tar med de 150 km..

Nu är det sängen som strax väntar :)

Cooper-testad!

Idag har jag sprungit Cooperstest. Spring så långt du kan på 12 min.

Mitt resultat blev 6,5 varv på en 400 m bana, dvs 2600m och jag hamnade med det i kategorin "över medel". Vilket jag är mycket nöjd med. Hade jag fixat ½ varv till hade jag varit utmärkt.. Men jag orkade inte. Var slut efter de 2600 metrarna!

Sedan blev det brännboll med IdH B klassen, det var skoj!

Helgen är full av roligheter, Karlstadbesök och Miss Li konsert!! :D Åh, det var 5,5 år sedan jag såg henne live! :D Kommer bli så jävla kul! :D

Äntligen hemma!

En intensiv vecka i Spanien som avslutades med uppstigning 03:00 och sen färd till Malaga och en hektisk stund på flygplatsen (när vi kommit in igenom säkerhetskontrollen var det final call på vårt flyg - med 65 elever!).

Men alla tog sig hem till Sverige och nu har jag både hunnit med att packa upp, börjat tvätta kläder, handlat lite mat och hämtat ut mina nya joggingskor. Ett par Saucony progrid guide 6. Fruktansvrt hårda och obekväma just nu, men de måste bara gås in lite!

Nu är jag strax påväg till löpningen, missade ju förra veckan pga Spanien så idag får jag allt pallra mig dit. Jag har ingen som helst aning om hur kroppen kommer svara, sömnen har varit lite störd i veckan (speciellt idag då jag först sov 3,5h och sen var vaken i typ 3h och sen 3,5h till). Jag får lyssna och agera efter var den svarar!

Cyklingen är det jag mest känner mig stressad över, skulle behöva långcykla lite.. Det känns som att jag får gå ut försiktigt och inte satsa på en supertid med mina få mil i benen...

Jag får i alla fall vara glad att jag fortfarande är frisk och kry i kroppen och jag hoppas jag håller mig så!

Igen!!!

Helt otroligt, jag har blivit sjuk igen. Har varit det 1 gång i månaden sen jag började jobba, men det är ju så de säger att det är första året på jobbet när man är på förskola.

Jag blev sjuk i onsdags, men har fortfarande ont i halsen och är snuvig, så det känns fortfarande inte som att jag kan träna. Jobbade idag, så nu har jag inte mycket till röst kvar heller. Väldigt synd att vara sjuk med tanke på att värmen och cykelvädret äntligen kommit. Jag fick i alla fall in ett träningspass under veckan som varit, på gymmet i tisdags. Var där med in brukare och jag körde samma program som henne, men med lite andra vikter på maskinerna. Vi körde 5 min uppvärmning på roddmaskin, sen körde vi igenom styrkeprogrammet och det tog ca 50 min och sen körde vi 15 min på löpbandet efter det. Jag gick mer än sprang, hade ett varierat program med mycket backar, så vaderna fick i alla fall jobba. Eftersom min brukare inte är i samma kondition som mig så är 15 min promenad på löpbandet tillräckligt för henne, så jag får rätta mig efter det såklart. Men det är ju alltid något utöver styrkan ändå :-)

Jag får se hur den här träningsveckan blir. Jag hoppas såklart att cykeln äntligen ska få komma ut för i år, men först måste jag bli frisk. Lite snuvig är ju inte hela världen, men när halsen protesterar varje gång man sväljer känns det inte som att det är tid för träning tyvärr.

Mindre än en månad kvar till vättern nu!!! Stressad är bara förnamnet.

/Hillevi

Första cykelturen

Nu blir det bara en kort sammanfattning, tänkte skriva lite längre efter morgondagens cykelträff.

Som jag skrev i senaste inlägget så skulle jag fara på Cykelns dag i lördags. Slutade jobba där efter tio på morgonen (hade jobbat kväll och natt), skulle hem och äta och sen fara iväg - MEN! När jag kommer hem så är bakdäcket helt utan luft. Blev därför att ställa in hela alltet för min del vilket kändes väldigt surt då jag sett fram emot att träffa andra cyklister. Turligt nog visade det sig att det bara varit glapp i ventilen och inte punktering, vet inte om det var mitt fel då jag varit och pillat i ventilerna när jag försökte pumpa däcken före jag testcyklade en kort sväng i fredags. I morgon gäller det alltså, det är nybörjarträff i CK Guldkedjan och sen får vi väl se vart det bär... :) Mer info kommer senare!

Godnatt! /Matilda

cykeltur!

Planen var att försöka ta sig till Västerhaninge där det pågår kaninhoppning för att kolla lite, men jag kom till Handens köpcentrum och sen hittade jag verkligen inte vidare...! irrade omkring där ett bra tag innan jag beslöt mig för att cykla hem igen.

Det var go medvind på vägen dit vilket gjorde att jag kom ner på hastigheter på 2,06 min/km! Eller 37km/h som mest! hem gick det dock segare, benen svarade bra och orkade trampa, men motvinden gjorde sitt!

Nu står lunchen i micron, känns skönt att ha tränat 1,5 h och klockan är bara 11! Jag ska iväg med Oakley till en jobbarkompis idag som ska ta hand om henne medan jag är i spanien.

Trevlig träningsdag på er!
/Anja

Löpning och en himla massa hundträning

Det har varit mycket hundträning sista tiden, flera dagar i veckan har det blivit, så det har inte blivit så mycket tid kvar till träning. I måndags var jag iaf ute och sprang. Jag hade bara klocka med mig, det blev 36 min i ett lugnt tempo. Sprang 2,5 min, gick 1, sprang 2,5, gick 1 osv. Det blev nog runt 6 km skulle jag tro. Hade ont i knäna 2 dagar efter det. Fast jag försöker varva med att gå emellanåt och vänja kroppen successivt, surt! Måste komma igång och cykla så att jag får lite annan träning också. Jag var på gymmet i torsdags med hon som jag är ledsagare åt (hade det uppdraget när jag pluggade och har inte sagt upp det sen jag började jobba, får se ett tag hur det funkar). Hon har iaf köpt årskort på ett gym och vi hade en tid med instruktör som la upp ett träningsprogram för henne. Så den här gången blev det typ bara 4-5 rep på 8-10 maskiner och alltså inte så mycket till träning, men jag hoppas att jag kan följa med henne dit fler gånger när hon ska träna sitt program, för då kan jag ju träna precis lika mycket själv. Det känns i ryggen att jag inte styrketränat på länge, jag behöver verkligen det för att må bra i kroppen i vardagen och det är ju ännu viktigare än alla lopp som vi har att ladda för. Det är mycket man borde göra helt enkelt! All träning är ju något i alla fall, den bästa träningen är den som blir av och hittills har jag ju iaf fått in ett träningspass den här veckan :-)

/Hillevi

Laddar upp!!

Första 'långturen' med racern idag! Tor IKEA kungens kurva. enligt google maps 13,7 km enkel väg.. jag hittade dock inte snabbaste vägen så det blev nog närmare 15-16 km enkel väg..Men det känns toppen att vara ute och fara med cykeln!! Behöver mil inför Vättern. Dessutom passade jag på att köpa geler och bars till Vättern! lite av varje blev det. Nu ska jag ta igen mig på balkongen med kaffe och chokladbollar!

Här är ett par vinterrbleka cykelben :-D

/ anja

Nya dojjor och helgplaner!

Sådär, nya dojjor beställda! Som vanligt blev det Saucony progrid guide, men denna gång modell 6. Nu har jag ju haft både 4:an, 5:an och snart 6:an. Mina gamla får alltså snart leta sig ut till en återvinningsbox. Men det kan vara bra att ha kvar dem ett tag till i invänjningsperioden.

Stockholm bjuder idag på strålande väder, 16 grader! Så idag har jag bestämt mig för att ta en tur ut till IKEA, andas lite IKEAluft och dessutom klocka in några mil på racern!! Det är verkligen på tiden! Enligt google maps är det 13,7 km enkel väg vilket känns som en lagom första tur!

Imorrn blir det troligtivs en riktig långtur! Oakley ska förmodligen till sin vakt som bor norr om stan 35 km enkel väg, det blir en perfekt cykeltur!! Börja ladda upp inför vättern med lite långturer!

Jag vet att jag inte ska gnälla, men det känns som jag haft en "dålig" träningsvecka och kommer ändå få in säkert 6 pass! Det har bara varit en segvecka, pollenmedecinen har börjat kicka in och jag är helt seg hela tiden! Får dra mig upp ur sängen och benen totalvägrar att komuniceras med..

Nej, nu ska jag klä på mig lite kläder och sen fixa tvätten, gå ut med lite glas och hämta ett paket jag beställt! :)

Dålig dag..!

Dagen inleddes med ett simpass, jag hade tänkt ut lite övningar jag skulle träna på men det blev inte alls något bra. Kaos var bara förnamnet i basängen, folk simmade typ kors och tvärs och jag blev påsimmad både framifrån och bakifrån!! Jag gav upp efter 40 min!

Sedan har jag vandrat in i en pollendimma och just nu är jag helt trött hela tiden pga antihistaminerna jag tar.

Dessutom har jag haft ett sådant godissug idag att jag inte vetat vart jag skulle ta vägen, det blev både kaka på jobbet, delicatoboll och chokladbollar hemma! typiskt!!

Imorrn hoppas jag kunna ta igen lite förlorad träning - box med en kollega står på jobbet. Jag ska säga åt henne att köra med mig.

Nu ska jag nog ta och krypa till sängs snart, läsa lite i min bok och sen sova. Så jag har lite energi imorrn! Skönt med helg sen iaf, sen är det Spanien dags!

Vi åker den 7/5 så det börjar ju ta sig!!

/ Anja

Mitt mål förutom träningen!

Är långt hår!
Jag orkar aldrig spara ut mer än typ 1 år och sen ger jag upp och klipper av det. men nu ska jag verkligen försöka spara!! Bestämde mig på riktigt i höstas och har sedan dess bara klippt topparna när det behövts. nu är det snart dags igen men jag passade på att göra en inbakad fläta och sen jämföra med en annan gång (sep 11). Håret har ju vuxit och blivit klippt rätt rejält sedan dess, men det går ju framåt iaf!! Tänker mig ca 2 dm till på detta, elletr det är nog målet iaf.

Vad kan det ta? några år??
/Anja

Löpträning..

Sådär, onsdag 1 maj - ledig dag! Fantastiskt skönt, och att äntligen vara ledg en onsdag eftersom de är min tuffaste dag! Jag känner mig lite lätt desorienterad - vakanade för typ 30 min sen ur en dröm och gjorde nog frukost i ett halvsovande stadium sen har jag inte riktigt kommit igång.

Igår var det löpträning och det var en ganska liten skara på plats (pga valborg), men det blev upp och ner för backe, platta intervaller i hästhage och "runda ett träd, nudda en sten och kom tillbaka"... ;)

I förrgår var jag på en studentskiva till min naturklass och fick en utmärkelse (alla elever får det) jag med! Jag blev "klassens hurtbulle".. ja det kan jag nog hålla med om! Det blev inte lika sent som senast, men det känns skillnad i kroppen på att somna 22 eller 02!

Idag blir det vilodag, ska luncha med en kompis på stan och sen bara softa tror jag! Om en vecka befinner jag mig också i spanien! Jag hoppas på en lugn resa med sol och bad! :)