Temperaturskillnader - JAO!

I lördags sprang jag som sagt Salomon Trial Tour - ca 27 grader i luften utanför Norrköping. Dödsvarmt!
 
I tisdags sprang jag löpargruppen som vanligt, enligt termometern utanför Östermalms IP var det 8 grader, och enligt min garminklocka 7 grader. En temp skillnad på 20 grader!! Galet! Jag sprang passet mestadels både med vantar och pannband! 
 
Fartlek stod på schemat - och ett pass jag kört förut, benen var rätt sega och det var tungt... Men det känns som att benen "har en anledning" till att vara trötta och får vara det ett tag nu. Det har varit tungt att cykla i uppförsbackar. 
Jag är ändå rätt nöjd med passet - mitt problem med fartlek är att jag oftast ligger och maler på ett "rätt jobbigt" tempo hela tiden istället för att tydligt öka-sänka. Men det får jag jobba på! :)
 
Snart är det verkligen dags för mig att även ta tag i simningen, jag har inte simmat på evigheter! Vansbro närmar sig med stormsteg - och sen Kebne och sen efter det Lidingöloppet som jag ändå känner mig rätt trygg med - jag kan springa och det viktigaste är bara att börja lugnt! :)
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback