En vecka kvar!

Om en vecka sitter jag och Manne på tåg påväg mot Hille för att sedan på lördagen fara upp till Vansbro! :) 3 km simning ska bli spännande. 
Idag efter jobbet spontanåkte jag ner till Sicklasjön och simmade bestämde mig för att jag skulle köra hela sträckan som man simmar på Sickla Triatlon - ca 800m enligt deras FB sida. 
 
Och japp, jag simmade på - frisim hela tiden. Fick rätta till glasögonen två gånger precis i början.. Sen blev det en snabb paus i mitten, kollade temp på en termometer som visade 18-19 grader i ytvattnet och sen tillbaka. 
 
Hade ingen klocka med mig eller på mig - så jag vet inte hur lång tid det tog.. Men det positiva är att jag nu börjar övervinna min skräck för frisim och att titta under vatten i sjöar. Dessutom kom jag åter igen på det knepet att andas åt det hållet där stranden/kanten är för att ha bättre koll på att man navigerar hyfsat rakt. :)
 
Imorrn blir det mer simning och sen på söndag väntar 21 km löpningstrail här hemma i Hammarbyskogen/nacka. Planen för den tävlingen är att få rutin på längre sträckor, ta det lugnt i början så jag kan öka på slutet - lägga upp loppet mer ekonomiskt och "hålla hela vägen", har jag tur så blir det förhoppningsvis PB på 21km trail :) Förutsättningarna är bättre, ska bli molnigt och drygt 18grader, dessutom ska denna bana vara mer lättsprungen än Kolmården. 
 
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback