Mer löpning

Brukar bara få in ett löppass per vecka, men idag skippade jag styrketräningen som jag planerat in och bytte det mot löpning. Idag kändes kroppen mer "som vanligt", så det gick mycket lättare än i måndags, men ändå blev tempot detsamma. Ett ganska behagligt träningspass med andra ord (borde alltså ha kunnat tagit ut mig mer?).

Har tidigare haft svårt att hitta flyt i löpningen. Har sprungit fort, dragit på jättehög puls, blivit tvungen att gå en bra bit för att få ner pulsen, sprungit för fort igen, gått en bit osv. Men nu har jag blivit mycket bättre på att springa (jogga?) sakta och jag börjar hitta lite mer flyt. Det gör det hela betydligt roligare, även om löpning fortfarande absolut inte är den träning jag väljer i första hand. Så nu håller jag ett ganska lågt tempo, men är nöjd över det, tänker att det går att höja efterhand, men just nu är prio 1 med löpningen att komma upp i längre sträckor och då är den låga farten inget negativt.

Förmodligen blir det ingen träning imorgon, så jag sammanfattar veckan.
Måndag: 6,2 km löpning
Torsdag: 900 m simning i mycket lugnt tempo (som ledsagare)
Lördag: 6,0 km löpning

Största målet för nästa vecka: Att vara frisk när vi åker till fjällen på torsdag :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback