Helg + TURF

Äntligen helg, eller mer än halva helgen har ju passerat men.. Jag belv i veckan tipsad av en gammal kaninhopparkompis om något som kallas TURF-game. Det är en app man laddar ner till mobilen och så får man en "ID", så ser man en karta där man befinner sig nu med massa röda zooner. Dessa röda zoner ska man gå till, stå i 45 sekunder och så äger man dem. För varje zoon får man poäng och så gäller det att samla poäng. 
http://turfgame.com/ Ett enkelt sätt att få tävlingsinriktade människor att röra på sig? Japp. Igår var jag ute i 2 h på skogspromenad och ägde som mest 10 zooner. Första söndagen i månaden börjar en ny "omgång" kl 12. Så då ska jag stå redo och ta zoner. :)
 
Dessutom hann jag med att skriva på en hemuppgift till min universitetskurs, planera maten för nästa vecka, handla, ha Oakley ute i typ 7 h och laga 2 omgångar kycklinglasagne (det fick inte riktigt plats i min lilla ugnsform). 
 
I fredags efter jobbet bjöd Stockholm på FANTASTISKT väder. Jag åkte från jobbet redan vid 15.30 och hann med att handla på vägen hem, strax efter 17 var jag ute påväg till spåret i shorts och tshirt!
 
Fantastiskt väder, tyvärr svarade kroppen inte så himla bra - kom aldrig in i någon andra andning - utan kroppen fick kmpa rätt mycket, hög puls trots ganska låg fart. Men det var så härligt väder så det kändes så bra ändå!
 
 
Morgonen har som vanligt börjat med att jag har lyssnat på radio och skrivit till min universitetskurs, en hemuppgift är nu inlämnad (som ska vara inlämnad nästa fre!) och den sista hemuppgiften är påbörjad. Vädret i Stockhol idag är lite småtråkigt med regn - egentligen perfekt för att sitta inne och plugga. 
 
Nästa vecka har jag tidig vecka (dvs två av mina lektioner börjar 08:00 mån och tors) vilket brukar innebära lite mindre möjligheter att träna, men som vanligt står löpning på schmeat tis och ons. Sen ska jag förhoppningvis kunna träna fre och sen lite nästa helg. 
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback