Lidingöloppet

HALVKLASSIKERN CHECK!!
 
För en vecka sedan var vi ute på Lidingö och hade drygt en timme kvar till start. Loppet gick bra för oss alla tre, jag och Hillevi sprang tillsammans första 7-8 km och körde på hyfsat lugnt (ca 6,30-6,40 min/km tempo). sedan släppte Hillevi mig och jag fortsatte springa själv. Jag var helt inställd på att Matilda var långt framför mig och att jag inte hade chans att springa om henne. Men jag fortsatte, upp och ner på backarna ute vid Bosön och sprang om lite folk, helt plötsligt ser jag en tjej med svart tröja, vita sömmar och kort blont hår - som stämde bra på Matilda.. Så jag sprang om och hejjade - fick inte så mycket till svar utan mest "hurmff murhanrmmmrna" typ.. ;) 
 
Jag ropade något i stil med "jag fortsätter, vi ses i målet".. Så jag fortsatte, försökte tänka på alla små knep jag lärt mig, små steg i uppförsbackarna, fram med höften. Efter vätskekontrollen vid Grömnsta (10 km) så gick jag i de tyngsta backarna och sprang på platten och nerför. Kroppen kändes fin, jag pressade inte på allt för mycket - men var ändå rätt trött i målet!
 
Jag är grymt nöjd med pulsdiagrammet - en stegrande puls är inte ofta jag får till... 
 
 
Höjdkurvan, här ser man att loppet tar på benen.. Speciellt där mellan 8-12 km - vid Bosön. 
Summan av kardemumman på loppet sammanfattas här för min del. Medelpulsen på 168 slag känns bra. 
 
I går fick jag också bilder från Maratonfoto som fotade oss och jag tyckte det var rätt shysst att jämföra upploppsfoton från Tjejloppet och Halvloppet - trots att jag sprang 5 km längre ser man ju skillnaden i mitt ansikte - jobbigt/hemskt eller roligt! :)
 
Avslutningsvis har vi en bild från efter målgång. Nöjda och glada löpare som nu har en halvklassiker avklarad! :)
 
Veckan har annars för mg blivit lite av en ofrivillig vila, jag köpte nytt träningskort i söndags och i tisdags vaknade jag snorig och fick under dagen en förkylningsklump i halsen som fortfarande inte är bra. Jag låter kroppen vila sig frisk och så får träningen dra igång efter det. Hoppas på att få in nya rutiner med intervalldag en dag i veckan, mer styrka och sen lite simning också! 
 
Nu ser vi framåt mot nya utmaningar, nästa år är det Kebenekaise som gäller och jag och matilda har redan börjat fila på andra utmaningar! :D
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback