Löpning och en himla massa hundträning

Det har varit mycket hundträning sista tiden, flera dagar i veckan har det blivit, så det har inte blivit så mycket tid kvar till träning. I måndags var jag iaf ute och sprang. Jag hade bara klocka med mig, det blev 36 min i ett lugnt tempo. Sprang 2,5 min, gick 1, sprang 2,5, gick 1 osv. Det blev nog runt 6 km skulle jag tro. Hade ont i knäna 2 dagar efter det. Fast jag försöker varva med att gå emellanåt och vänja kroppen successivt, surt! Måste komma igång och cykla så att jag får lite annan träning också. Jag var på gymmet i torsdags med hon som jag är ledsagare åt (hade det uppdraget när jag pluggade och har inte sagt upp det sen jag började jobba, får se ett tag hur det funkar). Hon har iaf köpt årskort på ett gym och vi hade en tid med instruktör som la upp ett träningsprogram för henne. Så den här gången blev det typ bara 4-5 rep på 8-10 maskiner och alltså inte så mycket till träning, men jag hoppas att jag kan följa med henne dit fler gånger när hon ska träna sitt program, för då kan jag ju träna precis lika mycket själv. Det känns i ryggen att jag inte styrketränat på länge, jag behöver verkligen det för att må bra i kroppen i vardagen och det är ju ännu viktigare än alla lopp som vi har att ladda för. Det är mycket man borde göra helt enkelt! All träning är ju något i alla fall, den bästa träningen är den som blir av och hittills har jag ju iaf fått in ett träningspass den här veckan :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback