Igen!!!

Helt otroligt, jag har blivit sjuk igen. Har varit det 1 gång i månaden sen jag började jobba, men det är ju så de säger att det är första året på jobbet när man är på förskola.

Jag blev sjuk i onsdags, men har fortfarande ont i halsen och är snuvig, så det känns fortfarande inte som att jag kan träna. Jobbade idag, så nu har jag inte mycket till röst kvar heller. Väldigt synd att vara sjuk med tanke på att värmen och cykelvädret äntligen kommit. Jag fick i alla fall in ett träningspass under veckan som varit, på gymmet i tisdags. Var där med in brukare och jag körde samma program som henne, men med lite andra vikter på maskinerna. Vi körde 5 min uppvärmning på roddmaskin, sen körde vi igenom styrkeprogrammet och det tog ca 50 min och sen körde vi 15 min på löpbandet efter det. Jag gick mer än sprang, hade ett varierat program med mycket backar, så vaderna fick i alla fall jobba. Eftersom min brukare inte är i samma kondition som mig så är 15 min promenad på löpbandet tillräckligt för henne, så jag får rätta mig efter det såklart. Men det är ju alltid något utöver styrkan ändå :-)

Jag får se hur den här träningsveckan blir. Jag hoppas såklart att cykeln äntligen ska få komma ut för i år, men först måste jag bli frisk. Lite snuvig är ju inte hela världen, men när halsen protesterar varje gång man sväljer känns det inte som att det är tid för träning tyvärr.

Mindre än en månad kvar till vättern nu!!! Stressad är bara förnamnet.

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback