På G!!

Som Anja nyss skrivit så sitter jag nu på centralen. Har blivit väldigt lite bloggande, jag har väl inte ens berättat om nybörjarträningen i början av maj?! Oj oj pinsamt dåligt...

Jag har alltså flygit med min racer från Skellefteå och därefter åkt flygbuss in till centralen, vad jag kan se så har det gått alldeles utmärkt! Sista två veckorna har jag varit förkyld, hälsade på min syster i Dublin i slutet av maj och det är så kallt inomhus där!!! Tror det mer är nedkylning än förkylning då jag inte känt av det i kroppen förutom ingen träning. Har läst på om huskurer i veckan och proppat mig med riven ingefära, honung, pressad citron och vatten... Tyckte det var hyfsat gott till jag fick tillbaka smaken - urk! Men det gick ner och nu har jag bara lite ont i halsen på morgon. Vet att man inte ska träna då det är farligt men jag missar helt enkelt inte det här...

I år har jag faktiskt cyklat kring 17 mil totalt före, cyklat med damcykeln hela vintern och tränat mer än förra året, så det kan väl inte bli så sjukt plågsamt som förra året?! Jag hoppas iaf på inga tårar i flyget hem på måndag :)

På nybörjarträningen gick det ganska bra, fick mycket tips och lära mig massor. Klungkörning och tecken bl.a., hoppas det inte blir så mycket sånt, känner mig inte helt haj på det... Blev tipsad om att höja sadeln 0,5 cm och hålla händerna högst upp på styret och inte i "bocken", det har gjort undervärk för ryggen!!!

Ni som har kollat på min användare på Garmins sida kan se några sv mina pass. Har blivit kring 3 mil typ alla men det har känts bra, rumpan har vant sig lite av den stenhårda sadeln.

En bättre rapport kommer efter loppet imorgon, vi startar kl 10! Håll tummarna nu!!!



/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback