Halvvättern och semester

Halvvättern avklarades för ett par veckor sen. Jag började träna efter förkylningen ca 2 veckor innan och hann med 3 cykelpass fördelat på 3 tillfällen, med 25 km som längsta pass. Jag hade med andra ord inga höga förväntningar på prestationen inför vättern. Men väl där gick det ändå bra tycker jag, vi höll en snitthastighet på över 25km/h, inkl stoppen. Det var bättre hastighet än tjejvättern, trots att jag var sämre tränad i år. Mycket sitter i huvudet och det här korset tycker jag var riktigt roligt. Vi höll ihop, hade bra flyt, ok väder osv. En bra dag helt enkelt :-)

Jag har inte tränat något sen dess. Sitter just nu på ett plan till palermo, och ska vara borta 12 dagar. Löparskorna när träningskläderna är med, så vi får se om det kan bli lite träning får nere. Även cykelskor och pedaler är nerpackat då vi läst att det ska vara grymt att cykla landsväg på sicilien, dock verkar det krävas egna skor och pedaler på de flesta uthyrningsställen. Det är runt 30 grader dagtid på sicilien nu och runt 23 på natten, så någon stenhård träning kan jag inte räkna med att få, men något kan det kanske bli :-)
Jag kommer hem natten till torsdag och på fredagen blir det vansbro halvsim. Ingen optimal uppladdning av mig som vanligt. Men nu ska jag njuta av sol och värme, fira min mamma som fyller 60 och strunta i vad som är bra och dålig uppladdning. Hoppas ni alla hade en trevlig midsommarafton igår! /Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback