Cykeltränad!

Var har tiden tagit vägen? Om en vecka är det andra kraftprovet - HALVVÄTTERN! Och - ja, jag är inte i närheten av de där 50 milen man ska ha i benen enligt rekomendationer.. Snarare en tiondel av det.. Om man inte räknar med vardagscyklingen, då kommer jag nog upp i 50. 
 
Idag gjorde jag i alla fall ett tappert försök att få in lite mil, Stockholm Maratondagen till ära bestämde jag mig för att det iaf skulle bli 42 km. 
 
 
Så jag gav mig iväg, cyklande söder om stan med tanke på maratonet inne i stan.. Kors och tvärs ser ni ju att det blev - men, distansen kom jag upp i iaf! Och dessuom lite mer tror jag allt, råkade stänga av klockan och glömma sätta på den när jag skulle se var jag var, dessutom blev det en liten miss redan efter 7 km, skulle pumpa däcken och råkade släppa ur all luft, sen fick jag inte i luften, men jag mötte en snäll cyklist som hjälpte mig! 
 
Men, 45 km på 2.05, själv, drog hela tiden och dessutom i lite trafik får jag klassa som bra! När jag kom hem var jag dock trött och armarna höll på att domna lite, fick i mig en återhämtningsbar som jag hade tänkt ha till vättern och sen kunde jag ta mig til affären! 
 
Dessutom har jag under dagen hunnit med att hejja på maratonlöparna, cyklade till Västerbron och stod precis intill den. Fick se både motionslöpare och elitlöparna, shit vad de sprang på eliten!! Såg Isabella Andersson på nära håll och det är inte mycket annat än muskler och ben på den kroppen!! Inspirerande att se hur de kan pressa sig så! 
 
Nu har jag dock bytt om till mjukiskläder och med det hellregn som är utomhus planerar jag inte att ta mig ut något mer ur lägenheten idag! Det vräker verkligen ner, men det är mysigt! Och bra, att få ur spänningarna i luften och ner med pollenet!
 
Imorrn blir det en tur ut till XXL, ska köpa en vattenflaskehållare och en flaska, kanske lite mer energibars och sen såklart få lite mer mil i benen!! 
 
Nu laddar vi sista veckan!! Kolhydratladda!! :D
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback