Triatlon!

Igår var en riktigt bra träningsdag.
 
Startade med att klockan ringde kl 06.00 (på en ledig dag!) 0640 var jag i bassängen på utomhusbadet och började paddla. Hade bestämt träningsträff med min simkompis och vi körde, ca 45 min innan jag kände hur kraften tröt och bestämde mig för att det fick räcka. Det känndes sådär om jag ska vara ärlig, inte helt hundra, men okej.. 
 
På kvällen kom jag iväg till Djurgården/Gärdet och körde triatlon med Stockholm triatlon (?). Det var en kortare distans än Sicka Triatlon, 400m simning, 7,4 km cykling och 2,3 km löpning. I ösregn!! Simningen gick jättebra för att vara mig! Ja kunde frisimma åtminstonde halva biten! Framförallt att jag vågade! :) Sen var jag absolut inte sist upp ur vattnet! Växlingen till cykeln gick bra, kändes som den tog lite längre tid än vid Sickla triatlon.. Sen var det bara att köra iväg med cykeln, våta cykelbanor med löv gjorde att jag tog det lite lugnt. Men kunde trycka på riktigt bra stundtasl... Innan jag gjorde min miss och körde fel. Blev nog några minuters påslag av tiden... Typiskt!! Så hittade jag äntligen tillbaka till rätt plats och det var växling till löpning. Gick bra trots blöta gjrejer. Tog det lugnt med att knyta skorna och andades lite extra. Och iväg på löpningen. Benen var inte lika trästockiga som på Sickla, men det går ju inte speciellt fort ;) Efter dryga km känndes de bättre och pinnade på rätt bra. Jag sprang alla "backar" utom en, den sista långa.. Jag kom i mål på tiden 46:46. Jag tippar på att jag slösade bort 2-3 min på cykelmissen.. men men, det är sånt som händer! 
 
En bild från uppvärmningen, vi körde lite styrke/teknikövningar!
 
Jag lyckades fastna på bild, här i växlingen mellan cykel -löpning. 
 
Med detta vädervarsel från yr.no vet jag inte hur det blir för Sickla Triatlon ikväll.. Jag sa till mig själv att om det blir regn så ska jag inte köra. En triatlon med ösregn räcker!! 
 
Dock har jag ett litet problem då mina cykelskor fortfarande är genomblöta! Försöker få dem att torka lite snabbare med tidningspapper, men det ser rätt mörkt ut då de är av rätt tjockt material.. Löpskorna är inte så noga med, jag tar ett annat par ikväll.. 
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback