Snabb 5km!

 
Bestämde mig för att dagen skulle bestå av 1 h cykling och ett ca 30 min långt löppass. Beslutade mig för att ta löpningen först och sen cykla till en fika via stadsbibblan. Så ca 30 min enligt träningsprogrammet, jag beslutade mig för en 5km tur. Kilometrarna gick följande:
1: 4;51 tempo (!!)
2: 5:04
3: 5:28
4: 5;51
5: 5;12
 
Slutade på en totaltid på 26:26, lite retligt eftersom jag har för mig att mitt PB på 5 km ligger på 26;21 från vårruset för några år sen... Men, å andra sidan får man se det positivt, kan jag göra detta på ett träningstillfälle på en bana med lite stigningar, vad kan jag då göra på en flack tävling? I alla fall är det gött att se hur träningen ger resultat. Att kunna springa på runt 5 tempo och tom snabbare 1 km! Det känns fint! 
 
Nu ska jag strax ta in Oakley som har varit ute sen imorse och sen cykla iväg till bibblan. Låna lite nya böcker, har läst färdigt "Born to run" som jag köpte i helgen och kan varmt rekomendera den!! 
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback