Sim och gymträning!

Idag startade jag dagen med ett pass på gymmet. 
Det blev först ca 30 min gym, kettlebells. Hiva fram och tillbaka och rejält svettig blev jag! 
 
Sen gick jag ner en våning och hoppade i bassängen. :) Programmet för dagen var: 
6*100 m uppvärmning med lite övningar, (jag körde dock 50 m intervaller och en snabb vila mellan). Sen 15 sekunders pauser. Övningarna jag körde var: 
- benspark med platta (dvs isolera och bara köra benspark)
- armtag med dolmen (dvs isolera armtagen och inte sparka med benen)
- simma med extra "långa" armtag, verkligen sträcka ut armen
 
Sen körde jag huvudserien med:
3* 50 m 
1*100 m
1*200 m
1*300 m
Mellan dessa var det 25 sek vila. 
 
100 m avsim 
 
Simningen tog ca 45 min och kändes bra, framförallt att jag tog 300m i ett "svep". :) Simningen var från ett 6 v träningsprogram inför ett triatlon i sprindistans (precis det jag ska köra alltså!). 
 
Igår blev det ingen triatlon, det ösregnade verkligen hela dagen här i stockholm och dessutom fick jag ett ganksa omtumlande telefonsamtal som gjorde mig väldigt förvirrad..
 
/ anja
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback