Cykling och simning!

Efter två veckor semester där jag kunde räkna in totalt antal träningspass till 0 (noll) är jag nu åter till vardagen! Under semestern drog jag på mig en lättare förkylning, ont i halsen och några dagar av lite febervärk i benen. Men jag ordinerade mig själv vila och nu sedan några dagar tillbaka känns kroppen som vanligt!! :)
 
Så idag var det återigen träning, började dagen med ett cykelpass ut till Kungens kurva. Hade lite ärenden bla köpa en ny sadel till min Skepsshult (stadscykel), den sadeln har varit sprucken nu i mer än 1 år så det var verkligen på tiden!! 
 
Det blev en varm cykeltur, 24 grader! Tempot är väl inet det bästa - dels att inte ha någon att ligga på rulle bakom och dels att hålla på och försöka navigera, men jag klarade hela vägen ut utan en enda felcykling!! 
 
Efter lunch blev det en tur ner till Sickla sjön för en simtur. Simmade samma tur som vid Sicka triatlon och kunde frisimma en större del av sträckan, i början hade jag lite problem, jag blev lite stressad över att simma i sjö - stor skillnad jämfört med i pool. Simmade lite bröstsim första halvan men efter vändningen så fick jag till riktigt bra frisimning! Tyvärr kunde jag inte mäta tiden eftersom jag inte hade någon klocka med mig. Men jag ska verkligen försöka simma rätt mycket i sjö. Jag var lite rädd för att möta en fisk och slösar mycket energi på att tänka på det. 
 
Det är läget just nu. Veckans träning kommer främst bestå av två triatlonträningar, på tis är det Stockholm Triatlon som har träningskväll vid Djurgården och på ons ska jag köra Sicka triatlon. Sen ska jag börja jobba på torsdag igen!! Ser faktiskt fram emot det, efter 48 (!!) semesterdagar (OMG!) så känns det skönt att komma igång och jobba. Få lite ordning på vardagen, att vara ledig är ju jätteskönt.. Men man uppskattar det ju inte lika mycket om man inte jobbar lite då och då också :)
 
// Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback