Skidor...?

Var är min skidlängtan? Rätt svar är att jag aldrig har haft det någonsin, däremot så har jag alltid längtat till Mora! Jag har nästan sjunkigt så lågt att jag, precis som tidigare år, ger upp att försöka tänka mig att jag ska ta mig ut och helt enkelt bli lite besviken när jag varje gång istället tränar något annat. Varför? Det känns roligare att fara till gymmet. Varför? För att jag inte orkar försöka fixa bättre valla...

Herregud vilken dålig anledning! Nu har jag inte alls varit så nöjd med vallningen jag själv har lagt på, men jag har ju en granne som är jätteduktig som jag bara kan fråga om hjälp. Jag ska försöka ta mig i kragen och åtminstone åka några mil (läs 2-3, haha!) innan det är dags att bege sig.

Förra veckan var jag ledig tisdag-fredag och hade tänkt lunchträna alla dagar, dock kände jag redan på tisdagen att kroppen inte var helt ok. Onsdag vaknade jag under natten av att jag var helt täppt så det blev vila både då och torsdag. Tog mig dock ut på en promenad efter älven, 9 km i helt fantastiskt väder utmed en fantastisk älv. Kände mig redan då pigg i kroppen trots att näsan fortfarande är lite täppt om jag ska vara ärlig, men det är jag alltid även om jag inte är sjuk. Fredag blev det spinning som gick väldigt bra. Gym lördag och jobb söndag :)

Idag blev det en sväng på spinning och core, riktigt skönt att få köra ur kroppen lite. Imorgon ska jag på function för första gången på jättejättelänge! Har kört det två gånger tidigare och haft träningsvärk i nästan en vecka! Tycker tyvärr inte att ledaren är så bra så det är väl anledningen till att jag inte brukar fara dit. Ingen indoor walking imorgon, ska istället till banken för att förhoppningsvis bli lite klokare. Torsdag - spinning och core och fredag - CROSSFIT! Har hört så mycket bra om det så det ska bli oerhört spännande att testa! Det finns inte på schema på mitt gym så jag antar att det bara är ett test, hoppas verkligen det väger upp till mina höga förväntningar :)

Nu ska jag gå och lägga mig. Sovmorgon till vid halv tio imorgon känns inte helt fel :) Återkommer senare med utvärdering.

/Matilda

Till Hille - ha det sååå skönt nu och njut!! Låter helt fantastiskt med roadtrip genom USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback