Till Matilda!

Ang det som Matilda skrev för några dagar sedan, om att hon snabbt kommer upp i puls och sen stannar där/inte går ur gul zon (vilket jag tolkar är som en lite tyngre än komfortabel-zon.
 
Jag har inte riktigt den biologiska förklaringen på det, men för mig är det likadant, oftast tycker jag att uppvärmningslåten och "pulstoppen" är det jobbigaste på träningen.. Jag kommer också snabbt upp i puls, men sen lägger sig den första chocken och det blir rätt behagligt.
 
I övrigt har jag haft simkurs idag, vi fick simma betydligt mycket mer och jag fick mig ett par kallsupar, inte riktigt koll på tekniken alltid. Jag tycker mig ha hyfsat bra vattenläge, dvs ligger i en rak linje, inte så tung med benen. Men tekniken är mycket kvar att slipa på. Jag har tänkt mig att jag ska försöka få in något simpass i veckan för att försöka öva mer på tekniken själv. Jag vill ju utvecklas så mycket som möjligt!!
 
Nu sitter jag och funderar på om jag ska till gymmet och köra mig ett styrkepass, hittade ett lätt på en blogg som låter som en bra torsdags-underhållning:
 
1. Ruta ett
Ro 1000 meter som uppvärmning

Kör teknik i knäböj. Axelbrett med hälarna, tårna lite utåt, rumpan ut bakåt och knäna utåt. Upp med bröstet, spänn magen. Öva öva öva.

Sen så många varv som möjligt på 12 minuter:

5 armhävningar
10 situps
10 knäböj (tänk på tekniken!)
(från: kalle.cafe.se)

Känns som ett ganska lagom torsdagspass. Imorrn väntar finfina intervaller på mig. Men först, möte på jobbet. :)

/Anja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback