Skidskola är mitt lördagsnöje



Denna helg består i princip bara av sport och jag är fantastiskt glad över att äntligen få vara ledig några dagar! Blir lite inspirerad av Anja att skriva mer detaljerat kring träningen så jag testar framöver och ser om jag kan bli bättre på skriva inlägg :)

Dagen har bestått av JVM-brons- och guldmatch, AIK-match, skidor på tv och skidor på riktigt! Jag älskar den här tiden på året, finns alltid nån sport att kolla på och jag hoppas dessutom att det fina vädret håller i sig. Igår köpte jag ny valla då fjolårets torkat ihop och passade på att valla om innan jag begav mig mot Vitberget. Tyvärr blev det inte alls bra, jag tappade fästet till och med när det var plant... Hade som planering att åka milspåret med ganska mycket backar men körde istället 3 km-slingan tre varv som egentligen är ganska lätt. Jag hatar verkligen att känna mig dålig och när de enda jag åkte om var tre stycken som förmodligen var runt eller över 80-sträcket, alla andra swischade förbi mig, så insåg jag att det är bättre att göra något åt saken än att slänga sin vid sidan av spåret och storböla (som jag helst ville göra).

Sagt och gjort, ikväll har jag kollat på SVTs skidskola med André Pops och jag kom även in på en annan som jag tyckte var jättekul - kolla in www.gustavifilmen.se! Precis sådär känner jag mig och en bra sak kan nog vara att träna utan stavar för att få bättre balans och teknik, som jag förövrigt känner är helt åt skogen.

Imorgon tänkte jag se Tour the ski och sen en sväng ut i spåret eller till gymmet. Ska försöka återkomma med vad det blev :)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback