Överkroppsgenomkörare

Var en sväng förbi jobbet idag mellan damernas och herrarnas Tour de ski-lopp. Mina ljumskar är halvdöda efter skidorna igår så jag bestämde mig för att köra överkropp och vila benen lite. Egentligen så är jag väldigt dålig överhuvudtaget på köra ben på gymmet, blir mest cykel och sen gruppassen med indoor walking, spinning och barbell. Fria vikter är jag usel på, skulle behöva någon som går igenom en del bra övningar och kolla så jag gör rätt, tillsvidare kör jag på i maskinerna som jag tycker är bra.

Cyklade till och från gymmet men började ändå gå i ca 10 min på löpbandet innan jag körde 10 min i stakmaskinen. Brände på rätt bra i armarna :) Fortsätte med maskinerna i cirkelträningen på övervåningen, dock brukar jag alltid välja bort knämaskinerna. Det hänger med sen många år tillbaka, jag är överrörlig speciellt i knäna och fick veta att jag de maskinerna inte var bra för mig så jag har aldrig kört dom efter det... Det var längesen jag körde cirkelträningen så jag hade glömt bort vilket motstånd jag brukar ha, tror dock att jag orkade mer eller lika mycket som tidigare på alla vilket såklart känns bra. Avslutade med cykling till herrarnas slalom på tvn så jag fick upp pulsen lite. Brukar köra ungefär samma, 10 min för att få igång kroppen och sen tunga intervaller 2 min, vila 1 min, intervall 2 osv. Tycker det fungerar bra för mig då kroppen brukar svara bra.

Till skillnad från Anja i Stockholm så har vi snö så det räcker och blir över, om vi har tur är det väl borta i slutet av april... :)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback