Intervaller-krossare!

Japp, imorse ringde klockan som vanligt och jag steg upp. I med två mackor och ett glas juice i kistan och ge Oakley mat. Och iväg till gymmet.
Bestämde mig i omklädningsrummet för att krossa intervallerna, samma upplägg som första träningen efter jul:
1000 m
100m gå vila
900 m
100 m gåvila
osv
ner till 100m spurt. 
 
Och vad jag krossade intervallerna!! Förra gången jag körde så fick jag ju gå 200 m i vilan för att orka och ibland hålla i mig när jag sprang för jag var så trött. Idag kunde jag tom öka på farten vid varje intervall. Sista sprang jag på 5,02 min/km! :D Sweet!!
 
Det är så grymt när man märker hur man blir starkare och får bättre kondis!! Jag älskar träning då!
 
Igår var det simkurs, vi fick jobba med andning och jag fick mycket bra tips, nu gäller det bara att hålla koll på alla saker och tänka på dem så man ligger bra i vattnet, jag tappade lite vattenläge under gårdagens träning - eftersom jag fokuserade på andningen. Men så är det - man måste träna!
 
I helgen hoppas jag på lite mildare väder så jag kan ge mig ut med skidorna. Skulle behöva ett till långpass!
 
Tagga vasaloppet!! Imorrn är det bara 1 månad kvar!!!
/Anja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback