Helgen i korthet!

Helgens träning är avklarad. Igår begav jag mig ner till gymmet vid 9-snåret och ägnade 2 h på crosstrainern med radion i öronen. 4 olika program hann jag med och denna vecka blev det verkligen bra! Jag var genomsvettig när jag var klar och det var verkligen underbart att få komma hem och duscha! 
 
Igår kväll vad jag dessutom på min kollegas realisekonsert till hans skiva. Riktigt trevligt, kvällen till ära hade jag även klätt upp mig i både klänning, stövlar, rött läppstift och ägnat några extra minuter åt håret. Håret var nog det jag var mest nöjd över. Hade plattat det omsorgsfullt och dragit bak i en hård toffs som jag dessutom hade döljt med en hårslinga virad om tofsen.. Till skillnad från de snabba tofsar/knutar jag snabbt drar upp håret i på jobbet! Vid 23 tiden kom jag hem och la mig och sov. 
 
Idag var det uppstigning vid 7,30. Skidtur stod på spåret och jag var inte så pepp. Jag tog mig iaf ut och blev mött av RIKTIGT bra spår, profffsdragna tidvis, superglid oh ett folktommt spår! toppen med andra ord. 
 
Tog mig runt samma tur som förra helgen, 12,5 km i spåret ungefär. De sista 2 km tog nästan en halvtimme, där var det dåliga spår och kanska knövligt. I övrigt åkte jag ca 9,4 km på 1h. Känns bra, vet att jag alltid får lite extra energi på lopp och att snitta 10km/h är det jag har som mål. Förhoppningsvis pallar jag det hela vägen. :)
 
Söndag innebär också träningssammanfattning/planering. 
Denna vecka har jag utfört:
45 min simning, ca 1h15 min styrka/boxning, 60 min simning, 90 min innebandy, ca 50 min intervaller, 2h crosstrainer och 1,5 h skidor! Inte dåligt alltså! 
 
Nästa vecka blir det förmodligen:
Mån: 45 (?) min crosstrainer/styrka (inte bestämt)
Tis: Syrka/box
Ons: Vila
Tors: simning + innebandy
Fre: Intervaller
Lör: långpass på crosstrainern (2-2,5h)
Sön: Styrka/skidor? (inte bestämt)
 
Igår var det även bara 1 månad kvar till halvvasan! Dags att mentalt börja se sig själv staka fram som en gud i spåret och sen komma upp för den lilla backen på upploppet och sen bara glida imål, trött men nöjd!!
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback