He ä ba å åk

Har som sagt försökt kolla lite olika skidtekniksfilmer och spana in elitlöparna och lite bättre kändes det i spåret, men inte blev jag någon ny Björgen av den nya kunskapen... Det hela sitter nog till stor del i att jag tycker att jag borde vara minst lika duktig som alla 40-plussare som graciöst åker förbi mig medan jag hugger med stavarna och tappar fästet titt som tätt, egentligen är det väl inte så konstigt att jag inte är det...

Kommer inte riktigt ihåg hur jag tränat sen senast, blev dock både spinning+core och barbell+spinning i slutet av förra veckan. Idag var jag på indoor walking som vanligt. Testade pulsband (som man får låna gratis under pulspass) och är fortfarande inget riktigt fan av det, men ändå lite kul. Som jag redan visste har jag väldigt lätt för att komma upp i puls, enligt den så var jag uppe i gul zon redan efter 6 min uppvärmning... Tycker inte det kändes som så men under resten av passet kändes det mer som att det stämde ganska bra. Jag kommer som sagt upp i gul zon snabbt och där stannade jag nästan hela passet förutom när det var några toppar i röda. Har lite svårt att tappa ner i grön zon och inte förlora för mycket i puls, då blir jag nästan för lat för att jobba upp den igen... Vet inte om det är bra egentligen, det kanske du kan mer om Anja? :-) Svettades på riktigt bra idag iaf.

Nu ska jag sova innan morgondagen. Jobbar och som vanligt är det bad i varmvattenbassängen, ganska så skön början på dagen :-)

/Matilda

Förresten! Bättre sent än aldrig - beställde mitt Tjejklassikerdiplom för nån vecka sen och idag kom det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback