FANTASTISK DAG!!!

Åh, min termometer står på -0,9 grader, jag har kommit hem från en 2h och 10 min lång runda!! Helt jäkla fantastiskt!!! Solen glimmade, det var perfekt glid i spåren (tyvärr väldigt bakhal men..) Dags att sätta ny fästtejp. 
 
Turen blev en total 15,3 km lång (med ca 2 km promenad till och från spåret).. 
Tidvis gick det rätt långsamt eftersom jag fick saxa upp för alla backar pga att jag var så bakhal.. Totalt 153 höjdmeter plockade jag! Så det var mycket uppför! Medelpulsen blev 151 slag och maxpuls 179. 
 
Jag tror de långa passen på crosstrainern faktiskt har gjort resultat! Då ligger jag ju runt 150 i puls i ca 1-1,5h. Och själva rörelsen är ju ganska lik skidåkning! 
 
Kläderna var helt perfekt idag, hade vinterfodrade tights, underställströja och en tunn vindjacka, sen pannband och mina lillsportvantar på det. 
 
Jag hoppas på fler sådanahär dagar så jag får ge mig ut mer i spåret, jag blir mer och mer säker på skidorna, idag försökte jag tänka på att ta ut stegen så jag kommer längre på varje steg och sen inte slita ut armarna för mycket. :)
 
Träningsveckan kan ju också summeras:
Mån: 45 min crosstrainer
Tis: styrketräning ca 40 min
Ons: Vila, 15 min lasergame på kvällen med kollegorna - svettigt!!
Tors: 60 min simning
Fre: ca 45 min intervaller på gymmet
Lör: 60 min crosstrainer
Sön: 120 min längdåkning
 
Nöjd? JA! Verkligen! Kroppen känns fräsch trots många dagars träning och jag har fått in en bra rutin på träning! 
 
Nu ska jag se på vintersport, just nu tjejernas SuperG på TV :) Trevligt!
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback