Ett par dagars träning..

Ett par dagar har gått sedan sist och dags att rapportera! :)
Onsdag: Crosstrainer ca 30 min om jag inte minns helt fel..
Torsdag: Simkurs (läs mer nedan)
Fre: Intervaller på löpbandet
 
Jag fick alltså en plats i simkursen i torsdags, det var jag och 5 andra killar som skulle bli tränade! I torsdags inledde vi med mestadels flytövningar. Och avlslutade med att simma 50 m "crawl" för att se vår tid. Jag tog i för kung och fosterland och simmade så fort jag kunde, in kom jag på 59 sekunder! Det såg nog ut som en flodhäst som plaskade runt där.. Men, det var mest för att vi skulle se hur mycket vår tid förbättrades till sista gången. Ska bli spännande! 
 
Igår kväll körde jag som sagt intervaller också, jag kände på tunnelbanan hem från jobbet att jag började bli trött och hungrig, så jag klev av vid gymmet och tog första stoppet affären, köpte en yogurt som jag klippte på vägen till gymmet. Sen upp på löpbandet. Körde en lite lättare intervallstege än sist: 1000m, 800m, 600m, 400m, 200m. Men ökade på farten. När jag var nere på 200m fortsatte jag, flera gånger och ökade bara på farten, Mellan intervallerna körde jag 100m gångvila. Jag tappade räkningen på hur många intervaller jag körde, men totalt var jag nere i tider på 4,06 min/km. Jag brukar köra på ca 6 min/km. Och jag kände mig helt odödlig!! Så skönt känsla! Totalt blev det 60 min på löpbandet med upp och nedpromerning!
 
Idag väntar ett långpass på crosstrainern till morgonpasset! 
 
// ANJA
 
Ps. Grattis till examen snart Hille!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback