Det snöar!

Inatt har det snöat och det snöar fortfarande, har nog kommit en decimeter snart. Mycket bra med tanke på skidspåren :-) Har dock hört att det ska bli typ 20 minus i helgen, det rimmar inte riktigt lika bra med skidåkningen, men det betyder ju i alla fall att snön ligger kvar.

Jag är verkligen inne i en träningssvacka. Förra veckan bestod av ett enda träningspass, på söndagen. Skidåkning i Ånnaboda, på fortfarande ganska isiga och skräpiga spår (men bättre än gången innan). Jag åkte på hundspåret eftersom vi hade Willie med (G kör med honom). Det som är bra med det spåret är att det är mindre folk än i de andra spåren. De som inte har hund verkar välja andra spår helt enkelt. Jag åkte 6 km. Och eftersom vi var 4 st som åkte upp plus att man möter mycket folk med hund som man stannar och pratar med, så blev det verkligen inget bra tempo. Eller jag orkade ju åka på när jag väl åkte, men det var mycket pauser. Så ja, ett träningspass förra veckan och det var inte mycket till kvalitet i det.

Idag ska jag gå på skivstång-intervall. Det är ett riktigt jobbigt pass för mig så då blir det ingen vila i alla fall. Skönt att få in åtminstone ett träningspass innan helgen. På fredag har jag examination i delkurs 3, så jag vet inte om jag egentligen har tid att träna, har sjukt mycket kvar att göra tills på fredag, men men. Liiiite träning måste jag ju få in, vasan kommer ju bli så galet jobbig som det är redan. Men förhoppningsvis kan det bli lite skidåkning de närmsta veckorna nu i alla fall, om snön får ligga kvar :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback