Dåliga spår gav bra stakträning

Inte mycket uppdateringar från min sida, inte heller mycket träning. Förrförra veckan resulterade i ett pass skivstång-intervall på tisdagen och 8 km skidor på helgen. Jag var helt död efter 8 km, det säger lite om hur otränad jag är. Förra veckan fick jag bara träning på helgen. Jag tog mig till skidspåren i lördags, men de visade sig vara riktigt dåliga. Så det blev 6 km med i princip enbart stakning. Det kändes i magen och var verkligen inget dåligt träningspass. Söndagen blev det spin puls och jag var riktigt taggad. Körde på bra tyckte jag. Jag var taggad för träning i fredags också och åkte ner till gymmet, som visade sig vara stängt. Jag hade lite kort om tid till jobbet för att hitta på något annat då så det blev inget med det.

Ja, jag är faktiskt nästan helt ledig (eller egentligen arbetslös, har bara inte insett det själv än) fram tills vi åker till USA på lördag, så nu äntligen hinner jag träna lite. Så idag har jag bokat skivstång. Tänkte att det blir bra med ett rent styrkepass eftersom jag kört skidor och spinning de två sista dagarna. Känns faktiskt lite trist att åka bort nu när jag äntligen hittat tiden och motivationen, de verkar gå lite hand i hand. Men det ska bli underbart med en resa också. Vi flyger till Memphis och hem från Miami, vad det blir emellan får vi se. Hyrbilen är bokad så den får ta oss runt. Spännande!!

Passar också på att ge en eloge till Anja för hennes grymma träningsinsatser!! Allt slit får du igen på Vasan när du åker i mål med ett leende på läpparna!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback