Tiden bara rusar förbi

Ja, precis som rubriken lyder så tycker jag att tiden går så himla fort just nu. Jag hinner knappt med det jag har planerat! Nu var det längesen jag skrev igen, senast skulle jag testa crossfit och det börjar ju vara någon vecka sedan...

Hur som helst var crossfiten väldigt rolig men jag kan tänka mig att det blir mycket bättre om man får göra det några gånger. Passet var uppdelat i två set och de var ungefär uppbyggda på samma sätt - några övningar som skulle göras ett bestämt i ett bestämt antal i ett bestämt antal repetitioner. Hela passet handlade i princip om benövningar så jag hade en härlig träningsvärk i baksidan och skinkorna i minst 5 dagar :P Kan tänka mig att det skulle vara roligare att variera passet så hela kroppen får jobba på ett annat sätt.

Senaste veckan har det hänt lite, jag fyllde år i torsdags (23 år GAMMAL numera :):):) ) och vi hade personalfest i lördags. Hur kul som helst att få träffa kollegorna utanför jobbet, vi dansade mellan kl 23 till när uteställena stänger här kl 02. Kan säga att jag var inte bara nådigt trött i kroppen dagen efter! Träningen har utöver det flutit på väldigt bra, har känt mig stark och uthållig trots att jag är konstant förkyld under den här tiden på året. Jag känner mig inte alls hängig i kroppen så det påverkar inte så och jag fick veta förra våren att min näsrygg är krokig. Jag får operera mig och knäcka till näsan men jag vet inte riktigt, funderar på ta kontakt med vårdcentralen igen efter Mora så jag kan återhämta mig utan att förlora träningstid inför något viktigt lopp.

Igår var jag och Malin och körde indoor walking 45 min, core 30 och box 55 direkt efter varandra. Helt underbart skönt efteråt! Är inte ofta jag tränar på kvällar numera, har som fastnad vid lunch/dagsträning. Passen bygger alla på olika muskeltyper så det gick bra att kombinera trots att det totalt i tid blev under lång tid. Måndagar kommer nog fortsätta att tränas på samma sätt!

Förra veckan for jag faktiskt ut och åkte en mil på Vitberget. Underbart spår men lite halvmulet, utsikten över hela stan skulle vara helt gudomlig om det vore klart. Skidåkningen gick sådär, har som sagt kollat en del på skidtekniksskolor på datorn och tycker det kändes lite bättre. Tror det blev en mil (vet ej om 3 km-spåret räknas in i milsspåret eller inte) på kring 52 min!! Riktigt nöjd även om det inte kändes så bra, tycker fortfarande jag "hänger" för mycket på stavarna om det blir för tungt. Vallningen är fortfarande halverst men kändes lite bättre, eller var det min teknik som visade sig från den bättre sidan? Kanske :)

Idag funderar jag om det blir ett kortare varv skidor som sista gången inför Mora, vill att det ska kännas bra före jag far så jag är lite fundersam över om jag ska skippa och bara köra på "flowet" från förra veckan... Har ändrat lite på stavarna, tycker det har varit för långt avstånd på där man spänner fast händerna till själva staven så om jag har slappnat av och tappat det bra greppet runt staven har helt enkelt handen glidigt för långt ner. Det hela har slutat med att jag krampaktigt håller mig fast runt staven. Hoppas att det blir bättre nu, så jag kanske borde testa ändå... Får se, annars blir det nog en sväng på gymmet. Ikväll är det äntligen hemmamatch i hockeyn igen efter 3 veckors uppehåll+borta matcher, ska bli riktigt kul att få se på riktigt igen!

Kanske blir några bilder senare om jag tar mig i kragen och skickar ett inlägg från mobilen :)

Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback