Sämsta träningsveckan!

I måndags vaknade jag.. Kände mig lite raspig i halsen och såg två svullna halsmandlar i spegeln. Jag ordinerade mig själv träningsvila, mycket sömn och mat.
 
I onsdags var jag iväg på friluftsdag med skolan, tidigt tidigt var jag på plats i skolan (0600) och åkte till Romme Alpin för att åka skidor. Jag kände mig bra i halsen, men har inte kört hårda pass.
 
Igår körde jag simning och var mest förstörd hela dagen, trött i kroppen och huvudet efter Romme dagen.. Så natten till idag sov jag 10 h. I dag blir sista "vilodagen", halsen känns bra så imorrn har jag tänkt träna igen. Smygstarta med ca 45-60 min crosstrainer tror jag. Så blir det skidor på sön.
 
Jag är väl glad att jag fick denna känning denna vecka och inte nästa. Nu är vi ju skrämmande nära halvvasan och den mentala biten börjar hinna ikapp. 4,5 mil. 45KM!! Det är fasiken långt! 1,5 mil längre än förra året...
 
Det kommer ju gå, det tror jag absolut, men så fort som jag vill? Mitt mål är under 4,5h - det är ganska djärvt med tanke på att jag på 3 mil preciis slank in i mål under 3 h. Typ 40 sek till godo.
Jag hade nog åkt mer skidor inför tjejvasan, men jag känner mig starkare konditionsmässigt och spec på långa crosstrainerpass. Men, det kommer göra ont, det kommer vara jobbigt. Men kicken efteråt! Den är grym!
 
Imorrn ska jag även ut till XXL sport för att äntligen köpa gymhandskar och sen sportsolbrillor och lite energigel.
 
Men först ska jag ta helg! :)
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback