Intervallerna!

Sådär ja, idag tog jag igen mina intervaller sedan i fredags och det med råge!!
Senast jag körde intervaller körde jag ju 1000-900-800-700-600-500-400-300-200-100, men nu tänkte jag mig en annan serie:
1000-800-600-400-200-200-200, men med lite högre fart. 
försa km började på 5,45 min/km (strax under mitt komfo-tempo på 6min/km), sen körde jag 100m gångvila emellan. Ökade på med 0,5 enheter (?) på löpbandet för varje intervall (vet inte riktigt hur mycket det blir i min/km). Men, jag kommer inte ihåg hur många 200-ingar det blev, men säkert minst 4 st! Sista kördes på 4,0 min/km (!!!!) tempo! 
 
Jag kände mig stark, intervallerna börjar ge resultat och jag tror att om jag fortsätter såhär i år kan jag slipa både 5km och 10km rekordet förhoppningsvis! :D 
 
Dock råkade jag låsa in mina nycklar till hänglåset på gymmet så de fick komma med bultsaxen och klippa det. Jag ska se om jag hittar något gammalt hänglås här hemma. 
 
Veckosummeringen för v 5 är:
40 min crosstrainer, 70 min boxning/styrka, 60 min simning, ca 75 min innebandy, 90 min crosstrainer och ca 45 min intervaller. 
 
Och planen för vecka 6 ser ut:
Mån: Styrka på gymmet (tänkte mig tunga benböj, marklyft, axelpress, utfall m.m.)
Tis: Box/styrka
Ons: vila
Tors: Simning + innebandy (?)
Fre: Intervaller
Lör: långpass 
Sön: kondition (?)
 
Beroende lite på hur snöstatusen ser ut kanske det blir ett skidpass, skulle behövas. Nu ska jag duscha av mig och sätta på min torra kläder. Sen blir det nog lite utomhusvistelse, solen skiner från en klarblå himmel så det känns kriminellt att sitta innomhus. 
 
I övrigt håller jag på att kolla lite på gymhandskar, jag har problem när jag lyfter och kör rodd på gymmet att jag får blåsor i händerna - vilket gör att ag ogärna kör ex rodd. Ingen bra kombination! Just nu kikar jag på dessa från XXL sport:
 
Vi får se, nej duschen var det ju!
/Anja

Kommentarer
elin säger:

Gymhandskar är underskattat! Jag använder det på gymmet eftersom jag också lätt får blåsor, enorm skillnad :)

2013-02-03 | 13:21:29
Bloggadress: http://mundus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback