Vilodagsnackdel!

Igår var det löpkurs igen, vi började med löpskolning - få bättre löpteknik och sen en slinga i skogen. Jag har ju de tidigare passen pressat mig själv rätt hårt och haft pulser på 190-191, dvs 97% av max (om mitt max är 196 vilket jag kommit upp i tidigare), vilket har varit helt sjukt jobbigt. Dock tror jag nog att jag kan maxa upp maxpulsen någon-några slag till. Men det tar ju emot att gå och göra ett maxpulstest... Snacka om att döda sig själv!
 
Igår bestämde jag mig dock för att köra lite lugnare, se till att inte få upp pulsen till mer än typ 185-188, ca 94%.. 
Mitt pulsdiagram från gårdagen ser ju ut som en smärre.. ja vad vet jag? Hjärtfrekvens..? Hjärnrytm? 
Nåväl, maxpulsen igår gick upp till 187, Medelpuls på 151. Detta var betydligt mycket mer behagligt än tidigare gånger! Men, det är bra att jag pressar och maxar mig själv! Kroppen behöver det!
 
Igår var föresten en helt sjuk träningsdag, totalt kammade jag ihop ca 100min (eller 110?) cykel, 1 boxpass på morgonen på 45 min och sen 65 min löpning!! Inte konstigt att kroppen skriker efter mat!
 
I måndags fick nog kroppen en chock - skola med massa liv och rörelse, cykla till och från jobbet, 45 min kondition på morgonen och sen lite för lite mat på det, resulterade i att mitt huvud bankade något så totalt. Jag misstänker att det var ett migränanfall utan synbortfallet eftersom det blev lite bättre när jag åt och jag vet att jag man få migrän när jag äter för lite/tränar mycket. 
 
Imorrn blir det ingen simning på morgonen, ska vicka för en annan lärare så jag börjar 8:10 ist för 9:45. Jag funderar på om jag ska ta något på kvällen, simma eller kanske lite styrka? Var sjukt länge sedan jag körde styrka så det skulle verkligen behövas... 
 
Annars, Manne och Hille, vad kul att för omväxlingsskull läsa era inlägg.. Känns som det mestadels varit jag som fyllt ut detta ställe! Förhoppningsvis kan det bli lite bättre när våren & cykelvättern närmar sig!!
 
Jag kanske ska knyta ihop rubruken också, idag har jag haft vilodag och endast cyklat till och från jobbet vilket enligt eniro är ca 15 km totalt. Detta innebär att jag nu inte känner mig speciellt trött. Jag är van att ha en kropp sm vid 20.30 tiden är helt utpumpad av energi och ögonen typ ramlar ihop. Idag har jag istället kollat på Patrik Sjöberg möter Lisa Nordén och blivit ännu mer peppad på att träna!! Men, vilodag är vilodag!
 
Nej, nu ska jag iaf gå och packa skolväskan inför imorrn, det blir i med både träningskläder och simkläder ifall att.. :) Sen blir det nog sängen, när man sätter sig ner och slappnar av känner man att kroppen ändå är rätt trött (har tagit mig ett bra tag att författa allt detta :P) 
 
Kram och trevlig kväll! / Anja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback