Ge mig våååååår!

I natt har det kommit lite mer snö, de har varnat för snökaos men ett par centimeter under natten är väl inget kaos. Vi har haft precis som Anja helt strålande väder i nästan två veckor men tyvärr har temperaturen i skuggan knappt stigit över nollstrecket någon gång... Väldigt skönt i solen om det varit vindstilla men snön har knappt tinat alls, skulle gissa på fortfarande runt 70 cm snö på min baksida.

Jag som hade planerat att fara ut med cykeln i slutet på veckan som varit fick lägga de planerna åt sidan, jag har helt enkelt inte tillräckligt varma och smidiga kläder för cykling för att fara ut. Jag skulle verkligen behöva lite mil i kroppen (i sadeln framförallt!) så nu hoppas jag det blir varmt på riktigt!

Under de här fina dagarna har jag verkligen inte alls varit sugen på stänga in mig på gymmet så det har blivit lite sämre träning än vanligt senast dagarna, det kändes dock som att kroppen behövde det. I måndags var jag ut på min första joggingrunda för i år, och jag överskattade verkligen mig själv... För ni som inte vet så delas Skellefteå in i södra och norra då Skellefteälven rinner igenom och det finns alltså några broar som är helt perfekta att gå en promenad runt. Jag tänkte att jag skulle testa att springa till Bergsbydammen och tillbaka men insåg ganska snabbt att det skulle bli så långt att jag inte skulle hinna till jobbet efteråt, jag orkade helt enkelt inte hålla det tempo jag trodde och det var också längre än vad jag hade uppskattat. Blev trots allt kring 7 km och jag tror att jag lyckades lunka mig igenom kring 6 av dom, men snabbt gick det inte... Hade träningsvärk till i torsdags så nog kändes det ändå!

Till veckan drar SM-finalerna i hockey igång. Lördag är det hemmamatch och söndag blir det förmodligen att fara till Luleå och se dom få stryk ;D Har varit mycket hockey nu i slutspelet, och då har vi trots allt spelat så bra och haft två uppehåll då vi vunnit matchserierna snabbt. I veckan har jag ändå hunnit planera in några pass;
Måndag: (ev indoor walking,) core och box
Tisdag: crossfit
Torsdag: spinning och core
Fredag: bodypump (hette barbell förut men har nu bytt namn) och spinning
Om det blir som min planering får jag helt enkelt se.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback