2 månader

Usch vad tiden går fort, nu är det bara 2 månader kvar till Halvvättern. Jag som knappt tränat något alls sedan Vasan, eller ja, sedan väääldigt länge egentligen. Jag var riktigt peppad på att komma upp till fjällen över påsk och få ett riktigt träningsläger. Men samma dag som vis ka åka (skärtorsdagen) får jag gå hem från jobbet magsjuk. Som tur är gick det över fort och det kändes så trist att vara hemma själv hela påskhelgen så jag tog mig upp till fjällen ändå, om än ett par dagar senare. Även om själva magsjukan gick över snabbt, så kände jag där uppe att jag var väldigt matt och jag hade inte alls energi till träning. Jag ville inte heller pressa kroppen när jag inte kände mig helt frisk. På söndagen blev det en topptur till Lillskarven. Vi gick ganska sakta och det tog nog ca 2 timmar att gå upp, men jag blev riktigt flåsig och trött i kroppen av det. På måndagen hann jag med lite längdskidor innan hemfärd, det blev nog bara typ 4 km och även då var jag helt utpumpad, ingen kraft alls i varken ben eller armar. Men det härliga vädret gav i alla fall mersmak, så även om fjällen inte blev så mycket till träning, så fick jag lite träningssug på köpet i alla fall.

Förra veckan, veckan efter påsk, fick jag in 2 träningspass, men båda ganska korta. Åkte längdskidor i Ånnaboda (helt otroligt att det fortfarande är spår där, men det är såå fina). Körde ca 5-6 km båda gångerna i ganska bra tempo tyckte jag själv. I lördags hade jag dock bakhalt, så det var inte alls så roligt som jag hade tänkt mig när jag åkte dit. Hade klister satt kvar från onsdagen och vallade inte om, tog inte ens med någon valla dit. Det var en miss, men träning blev det ju, mycket överkropp såklart med tanke på att jag stakade mesta delen.

Mitt årskort på friskis går ut i slutet av den här veckan. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska förnya det eller inte. Det blir så mycket uteträning på sommaren, så jag utnyttjar ju knappt kortet då, men samtidigt är det så bra att komma dit ibland för att få lite mer variation i träningen. Dock måste jag träna mer än 1 gång/vecka för att det ska löna sig att ha årskort och det har jag ju inte gjort på länge. Det lutar mot att jag skjuter på att förnya kortet tills i höst. Vi får se :-)
(Våffelstugan som ligger precis nedanför Lillskarven. Bara att gå hit tog såklart på krafterna, vi startade en bra bit under trädgränsen. Men så härligt det är när man kommer upp på fjället och solen skiner såhär. Här vilade vi en stund på vägen ner med en kopp kaffe i solen :-) Fjällen är inte bara träning, det är såklart minst lika viktigt att få njuta av naturen och lugnet, och det gjorde jag ju trots att magsjukan satte spår :-))
 
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback