Veckans första träningspass

Drog ut på en löprunda igår kväll som blev det första träningspasset för den här veckan. Det blev 6 km på 38 min. Både benen och flåset kändes faktiskt riktigt bra, men tyvärr fick jag som kramp i magen den här gången också. Vet inte vad det är som händer, men det känns inte som håll. Jag försökte i alla fall pressa mig själv och springa ändå (gjorde ändå knappt någon skillnad att gå), men det blev mest att jag spände mig och inte alls tog ut löpsteget, utan det blev mer jogg. Men jag såg att jag hade låg puls och benen var inte alls trötta, så det känns i alla fall bra. Jag hoppas att detta inte ska hända på Lidingö i alla fall, för då blir det inget roligt lopp. Men det är inget som hindrar mig  alla fall. Efter Lidingö tror jag att jag ska ligga lite lågt med löpningen ett tag. Kände nämligen av i knäna igår också (fast det gör jag alltid om jag joggar istället för att springa). Men träningen går enligt plan denna vecka i alla fall. På söndag ahr jag bokat plats på SkivstångIntervall 70 min. Så då blir det både styrka och intervaller. Tror det kommer bli riktigt tufft eftersom jag inte kört styrka på hur länge som helst. Träningsvärk kan jag nog räkna med :-)
 
Idag är det fint väder, har redan varit i skogen en timme på morgonen. Ska ta tag i pluggandet nu. Sen tänkte jag hinna in till stan en sväng och miljöträna hunden lite och köpa några nya vantar. Kanske ett nytt hundkoppel också som är lite kortare som jag kan ha när jag tränar honom. Sen blir det nog lite städning också, så att man slipper det i helgen :-)
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback