Träningsvärk!!

Som jag trodde. Dag 1 och träningsvärken är redan här. Har som sagt inte kört ett riktigt styrkepass på väldigt länge och igår blev det SkivstångIntervall. Jag kände att jag hade lassat på för lite vikt på benen, det är så olika beroende på vilken instruktör som har passet och vilka övningar de väljer att göra. Hur som helst så fick överkroppen jobba desto hårdare och efter skivstångsdelen så körde vi lite golvstyrka innan intervallerna och benen fick nog sin del då i alla fall, för träningsvärk har jag både här och där idag :-)
 
I och med gårdagens pass så klarade jag mitt mål med 2 träningspass även förra veckan. Tur är väl det eftersom det är ett lågt mål tycker jag själv. Jag tänkte köra något spinningpass på onsdag eller torsdag och sen blir det Lidingö på söndag. Nu har jag bokat biljetter också. Bättre sent än aldrig. Trots att jag väntat så länge så kom jag undan med 285 kr ToR. Hade iof kunnat bli ännu billigare om jag tagit buss hem istället för tåg, men det var typ bara 30 kr skillnad och över en timme restid. Skönt att inte komma hem på tok för sent på söndagen.
 
Vet inte om Matilda och Anja gör vad de kan för att få mig avundsjuk. Jag har letat långa löpartights i typ 2 månader och fortfarande inte hittat några som jag gillar till ett studentvänligt pris. Och så är jag så himla sugen på att komma ut och vandra, på hela året har jag bara gått en etapp på Bergslagsleden och en endagarstur i fjällen, ingen övernattning. Blev lite friluftsliv när vi tältade med kajakerna också. Men jag blev så himla sugen på en riktig vandring nu när jag såg Matildas bilder (tummen upp för bilder förresten, mer sånt!). Att gå på hösten är ju riktigt fint. Jag får se om det kan bli någon tid över i oktober. Ju tidigare märkret faller på, desto mindre får man ut av vandringen kan jag tycka. Så det börjar bli i senaste laget. Sen vet jag själv att det alltid ser mycket trevligare ut på bilderna, där man inte ser hur kroppen skriker efter att få ta av sig väskan, utan bara ser den underbara naturen :-)
 
Jag har i alla fall gått en timme i skogen med hunden på förmiddagen. Solen värmer och det var vindstilla idag. Det är så uppfriskande att vara ute nu. Ska plugga hemma idag, laga lite mat och sen blir det hundkurs ikväll. 
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback