Redo för höstväder

Igår skulle jag åka tillbaka till XXL och prova de ena löpartightsen i en mindre storlek. Då hade dem sänkt de fodrade tightsen till samma pris och det blev ny beslutångest. Fodrade eller inte? Kom fram till att det nog skulle vara ganska skönt med fodrade, alltså, inte fodrade med tjockt foder, men det är flossad insida så de blir ju lite varmare. I övrigt är det exakt samma modell som de andra jag hade köpt. Men eftersom jag har 3/4 tights som jag kan ha när det inte är jättekallt, plus att jag kan ha överdragsbyxor över dem om jag vill, så tänkte jag att det kan vara bra med fodrade. Då slipper jag ha överdrag om det är kallt och jag kan ju kanske ha dem under överdragsbyxorna när jag åker längdskidor och sånt också, istället för underställ. Det ska bli spännande att prova tightsen eftersom det är kompression i dem. Jag vet flera som testat och verkligen gillar det, så vi får se vad jag tycker. De andra tightsen som jag har hemma ska jag lämna tillbaka, har ju alltså två par hemma nu. Det är lite kompression i dem med, ett par jättefina Nike, finare design på dem egentligen, så helst skulle jag vilja ha båda två, men ekonomin får sätta lite gränser också :-( De kostar 499 kr styck, så ett par räcker gott och väl för min plånbok. Har valt de som sitter bäst och som jag tror att jag har störst användning av.
 
Hoppas att jag inte dör av värme när jag ska springa på söndag, men det tror jag inte. Tycker att det är skönt med mycket kläder på underdelen av kroppen, så kan man ta av sig på överkroppen om det blir varmt. Tycker att det gör större skillnad. Har ju sprungit med 3/4 tights och överdragsbyxor de senaste gångerna, så jag tror inte jag ska blir allt för varm i de här. 
 
Åh, vad jag inte är sugen på att springa på söndag. Måste tagga till. Men om inte annat så blir jag nog lite taggad av att komma till Sthlm och träffa Anja och Matilda :-)
 
Snabba tights? -->
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback