Passet!

Passet jag körde igår var riktigt riktigt trevligt!! Började med en cykeltur till skolan där jag bestämde mig för att köra ute istället för att stänga in mig på gymmet. Började jogga och höll fin 5,45 fart typ första km! sen körde jag armhävningar, 10 i rad (på knä) och sen lite vila.. tills jag hade samlat på mig 50 st. Så upp igen, jogging tillbaka och så blev det upphopp, benen är starka så det gick lätt! Sen jogging igen och sit ups, blandade raka och sneda. Sen upp och jogga, här började jag känna mig lite trött och intalade mig själv att mer än hälften gjort! Så utfallssteg, också rätt lätt, men sista 15 brände det rätt bra i benen! Så iväg och jogga, precis på sista joggingturen mötte jag en jobbarkompis som jag pratade en liten stund med, sen burpees. Shit, här började det verkligen ta emot, första 10-15 st blev ordentliga burpees, sen blev de värre och värre och i slutet var det mest slänga sig ner på marken och sen kravla sig upp och göra ett minimalt hopp och slänga sig ner igen. Men efter 49 min var jag färdig! Nice!
Sammanfattningsvis blev det alltså:
5 km löpning, 50 armhävningar, upphopp, situps, utfallssteg, burpees
49,16 min
52 m höjdstigning (vet inte riktigt hur det gick till...)
Medelpulsen låg på 163 b/min
Maxpuls 180 b/min
Den stora dippen i puls (det röda) vid 3 km är när jag gjorde situps.
 
Jag älskar verkligen att träna innan jobbet på morgonen och har fått in en toppenrutin på det. Denna vecka blev det mån, tors och fre (hade tidiga lektioner tis & ons). Ska försöka få in en tur till hammarbyhöjden denna helg med, enligt vädret skulle det tokregna hela dagen idag så vi får se, jag tror det blir imorrn. Ska inte utmana ödet i onödan en vecka innan lidingöloppet!
 
Nu har jag lite frukost i magen och ska försöka se när närmaste affär öppnar tidigt, min mjölk hade blivit fil i kylen igår så jag har inte gjort något morgonkaffe ännu, ioförsig gick jag upp för 30 min sedan, så det är inte kris än på ett tag! :)
/ anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback