Nytt mål, 2 träningspass/vecka

Eftersom jag insett att tiden inte riktigt räcker till träningen och jag hela tiden blir besviken över hur lite träning det blir, så har jag nu ett nytt realistiskt mål. Tänkte satsa på 2 träningspass/vecka framöver. Det är inte mycket, men det är ett mål som jag borde klara av den närmsta tiden i alla fall. 
 
Det har varit mycket med jobb, skola, hundträning, firanden osv. sista veckorna. Skolan tar väldigt mycket tid just nu och hunden likaså, och även träningen ska ju hinnas med, plus att man har ett hem att sköta också :-) Jag känner dock att om jag får 2 träningspass/vecka hela tiden så håller jag mig i hyfsad form, vilket får vara tillräckligt just nu.
 
Igår var jag ute på löprunda. Det var riktigt tunga ben, eller jag hade typ håll/kramp i magen (vet inte riktigt vad), och det gjorde att varje stag kändes ännu lite jobbigare. Det blev dåligt tempo och en hel del vilanden i form av gång. Men, jag pressade min smärtgräns i alla fall, så det blev bra psykisk träning, haha. Det blev iaf 5,7 km på 35 min. Lite sämre tempo än vanligt, klockan visade 9,4 km/h och jag brukar ju alltid fastna på 9,8. Men jag hoppas att passet var till någon nytta i alla fall. Min plan är att träna inne för första gången sen i maj imorgon. Måste ju utnyttja träningskortet när jag har ett :-) Har inte bokat något pass, men jag hoppas det finns plats på dropin, vill gå på något intervallpass i alla fall. Intervaller är, som jag sagt tidigare, något som jag verkligen behöver hjälp med. Om jag pallrar mig iväg imorgon så får jag alltså veckans andra träningspass och målet med denna vecka blir då uppfyllt. 
 
15 dagar kvar till Lidingö Tjejlopp. Om vi tar oss i mål har vi genomfört en Svensk Tjejklassiker!!!
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback