morgongym, innebandy & cykeltur!

Så har min träningsdag sett ut. Kanske inte optimalt med så mycket, men det bara blev. I morse började jag med 45 min benpass på gymmet, med spinncykel, benböj, utfall, jägarvila och tåhävningar. Svetten lackade och jag kände mig stark!
 
Sen dusch, två lektioner och möte innan det var dags för innebandy. Det blev bara en match då jag hade fått ett uppdrag av min syrra att cykla ut och köpa en mobil till henne.. Eniro sa att det var 11 km.. Inte så farligt tänkte jag, innan jag kom på att det var motorvägen.. och cykelvägen går inte helt i linje med motorvägen.. Så jag skulle nog tippa på att det blev typ 17 km enkel väg. Totalt 2 h rejäl cykeltur!! Men typ 8 min marginal hann jag iaf in i affären och fick tag i mobilen! Tur! och så bara den där härliga cykelturen hem. Benen var sega och sittbenen skavde. Ett tag höll jag på att närma mig en joggare, men insåg att han typ joggade ifrån mig. Nu ska jag dock poängtera att han var sjukt snabb och måste typ ha snittat milen på <30 min, och dessutom när jag kom upp bredvid honom med helt trasiga ben så ökade den jäkeln på ännu mer! Som tur va kom en nerförsbacke och jag kunde få lite rull och komma om!
 
Jag har iaf bestämt mig för att skippa morgonträningen imorrn. Benen får vila tills på lördag och jag ska försöka unna mig en liten morgon hemma med hemmafix, behöver kontrollera garminen så den är laddad och allmänt fixa lite.
 
Nu är det sängen som väntar!
/anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback