Lidingö testlopp!

Igår var det alltså testloppet. Jag hade inga förväntningar på kroppen.
 
Jag tog mig iaf lätt ut till Lidingö, var inga problem att hitta. Väl framme på Lidingövallen ställde jag mig i toakö och sen gick jag ut till banan. Där delades vi in i olika grupper om hur fort man ville springa. (4 ; 4,30; 5; 5,30; 6; 6,30 min/km). Jag resonerade lite med mig själv och tänkte att jag ville ta mig levande genom detta, så jag tog det långsammaste gruppen 6,30 min/km. Det skulle säkerligen vara tillräckligt jobbigt för mig!
 
Så skickades grupperna iväg och vi började springa. Första km var rätt tunga men snart kom jag in i andningen. Vid 8 km var det vätska och jag minns hur jag sista km lääängtade! ett glas sportdryck och sen var det iväg, precis efter vätskan kändes mina ben riktigt fina, men den formen försvann riktigt fort. Det blev tungt och jobbigt, uppförsbackarna fick jag gå i. Slita slita, gruppen försvann och vi var ett par stycken tappra som bildade en efterklunga. Benen kändes stumma och det var inte alls speciellt njutningsfullt. Innan jag gav mig iväg tänkte jag att jag kunde se om jag kände mig fräsch så tar jag 16 km- den tanken försvann rätt fort kan jag lova!!
 
Tillslut slog klockan 12 km och jag undrade var det där gärdet var så denna pina kunde ta slut, en av tjejerna som jag sprang med sa att det är bara några hundra meter kvar, så jag fick bita ihop... Äntligen! kom gärdet och jag saktade ner, unnade mig själv att gå sista biten. Och så vätska, drack nog 3 glas vatten och 2 sportdryck.
 
Jag har aldrig fått ont i magen av sportdryck som vissa kan få, men igår. När jag efter ett tags vila skulle gå tillbaka de 500 m till Lidingövallen så högg det som fasiken i magen.. För mycket vatten eller sportdrycken? Ja det vet jag inte.. Men över gick det rätt fort. Tur att det var efter loppet!
 
Runt tog jag mig iaf på 1h och 25 min. De första 8 km gick på 50 min, och sen restrerande 35 fick jag slita som fasiken för. Nu vet jag iaf att en tid under 70 min förmodligen inte är att tala om på riktiga loppet. För dessa backar är tydligen ingenting emot sista milen.
 
Jag funderar på om jag ska åka ut nästa helg för att gå runt banan och se hur den känns. (sista milen alltså).
Här ser ni iaf hur vi sprang, ingen del av sista milen som är runt den nord västra udden.
 
Och så statistiken. Pulsen kom som mest upp i 187 b/min.
 
Idag vaknade jag redan vid 06:15, men det kändes lite tidigt att gå upp då, så jag somnade upp och strax efter 7 gick jag upp. Idag står heminredning på schemat. Ska försöka ta mig ut och köpa gardinstänger. Dessutom har jag redan hunnit med att skruva upp en hylla i badrummet, högt upp kan jag lova! Men nu slipper jag stapla handdukar i fönstret!
 
/anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback