Fullt upp med allt annat än träning

Ingen träning denna vecka hittills, och tror knappt det kommer bli någon heller. Har varit väldigt mycket annat. Skolan startade i måndags, c-uppsats innebär att vi kör hårt från start denna termin. Jag och hon jag skriver med har 3 viktiga mål; 1. Bli klara i tid. 2. Bli godkända. 3. Inte krångla till det. Vad vi ska skriva om har vi inte ens kommit på, haha. Men det går säkert bra, vi är båda motiverade till att komma igång, men samtidigt är det bara en sak som är viktigt - att få jobbet gjort så att vi blir klara med vår utbildning :-D Nytt för i år är bland annat att man går upp med sin uppsats själv. Vi kommer skriva uppsatsen 2 och 2, men vid opponeringen så ska vi gå en och en. Känns lite jobbigt. Men det blir lite kortare tid, runt 45 min per person trodde dem. Men det känns som lång tid med 45 min för att själv kunna försvara sitt arbete. Vi får helt enkelt göra ett bra jobb så att opponeringen blir lättsam. Den andra nyheten är att högskoleverket ska granska alla uppsatser för att utvärdera examensrätten för lärarprogrammet på universitetet. Därför har de valt ut de bästa (läs extremt petiga) handledarna till oss i år. Hon jag har fått verkar i alla fall väldigt vettig, så jag hoppas att det ska gå bra. Det är ok att vara petig och påpeka och ifrågasätta allt, så länge det känns vettigt. 
 
Hur som helst. Skolan har kört igång. Jag har jobbat från kl 5 3 dagar denna vecka, alltså gått upp vid kl 4. Och sen vait i skolan på eftermiddagarna. Har inte haft ork till att träna när jag kommit hem. Men lite skogspromenader med hunden blir det ju som vanligt i alla fall. I tisdags kväll och igår kväll var jag uppbokad på lite andra aktiviteter och idag åker jag till Skåne för att gå på dop på söndag. Vet inte riktigt hur jag ska klämma in träningen den här veckan, men jag ska iaf ta med löparkläderna till skåne och se om det kan bli någon stund över till det. Jag ska för första gången i mitt liv åka husbil, eftersom jag bestämt mig för att lämna hunden och sambon hemma och åka med pappa och hans fru istället. Det kändes både billigare och enklare så. Det ska bli kul att träffa Hanna igen, även om det inte var så länge sen. Min syster bor alldeles för långt bort tycker jag <3
 
Nej, nu ska jag dra iväg till ICA och hämta mina kursböcker som kommit. Sen blir packning och lite annat här hemma. 
 
Förresten så la dom ut Haglöfs nya kollektion igår. Såå mycket fint. Synd att det inte riktigt är ekonomiskt hållbart för en student att byta gore-tex-jacka och mellanlager varje säsong, de nya färgerna är ju alltid finare än de man redan har. Jag vet, jag är lite galen i friluftskläder, kan gå i det jämt, haha. Massa härliga fleecetröjor. Jag får se det som en extra motivation till c-uppsatsen. När utbildningen är klar får man förhoppningsvis ett jobb och en lön att spendera :-D Håller på att kika på någon resa runt februari, så jag hoppas dock att jag inte får något jobb förrän typ mars eller nåt, haha :-D Kan ju inte välja bort ett jobb för en resa, men det är ju 2 år sen jag åkte utomlands, så jag tycker att det är dags nu!
 
Ha en bra helg och njut av hösten. Den är så fin. Själv har jag tänt i kaminen på morgonen och hösten har redan kommit till mig. Mitt musikberoende har nämligen återvänt och det är ett tydligt hösttecken för min del :-)
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback