Veckans första träningspass igår

Tog det ganska lugnt med studierna igår, fick en hel del annat gjort istället. Har en uppgift som ska vara inne kl 16 idag, så det blir studier fram tills dess idag om jag ska hinna klart, men det ska nog gå bra.
Igår tog jag mig i kragen för veckans första träningspass och det blev cykel. Var sugen på att springa, men vet att jag borde cykla istället. Jag var inte sugen, men när jag väl kom ut var det riktigt kul, eftersom det typ inte var någon trafik sådär en vardagförmiddag. Jag cyklade inte så långt, men trampade på och höll flåset uppe på den runda jag körde. Nästa gång måste jag cykla längre, kanske så att rundan tar en timme i alla fall. Igår cyklade jag dryga 18 km, men eftersom första 1,5 km och sista 1,5 är grusväg så kan man säga att jag cyklade 15 km. Inte bra att cykla med racercykeln på grusväg, vill inte få punktering, men jag tar det otroligt sakta där, så det blir som upp och nedvarvning kan man säga. Till nästa gång ska jag försöka lägga på några km. Jag får öka allt eftersom det känns bra helt enkelt. Vet dock inte riktigt om jag kommer hinna så många cykelpass innan Vättern, det beror på vädret och lite andra omständigheter, men vi får se :-) Nu känner jag mig i alla fall mer van med cykeln. Det enda är att jag fortfarande inte gillar att ge trafiktecken om jag har för hög fart, men det kommer nog det med. I övrigt har jag börjat slappna av så pass mycket att jag ramlade igår, haha. Jag tycker det är lite trögt att få loss fötterna, så jag brukar alltid lossa ena foten en bit innan jag vet att jag ska stanna. Igår kom jag fram till ett ställe där jag blev osäker på vägen, tänkte inte på att jag skulle lossa foten, så när jag väl hade så lite fart att jag tappade balansen, stod väl i princip helt stilla då, så försökte jag få ur foten, men hann inte ed det inna jag låg på sidan. Klantigt och lite blåmärken, men nu vet jag att det inte är värre än så, så jag kanske t.o.m. kan bli ännu mer avslappnad med fastsatta fötter framöver. Det som jag dock inte blev glad över var att min fina cykel blev lite skadad. Skrapade upp lite på sidan av sadeln och gjorde ett litet märke i styret. Klantigt värre, men sånt som kan hända. Innan jag stack ut mätte jag ut vilken runda jag skulle köra, så jag kan passa på att dela med mig av den :-) Jag blev taggad på att cykla mer eftersom det var så kul igår, men idag ösregnar det, så idag lyser träningslusten lite mer med sin frånvaro. Det blir nog vilodag kan jag tro. Måste ändå plugga, handla och lite annat.
Cykelrunda
Eftersom jag inte har flashig klocka som Anja, så får jag mäta ut rundan på eniro istället :-)
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback