Vaknar till sol idag igen!

Underbart väder det varit någon vecka nu. Och den här veckan har börjat betydligt lugnare än vad de senaste veckorna varit. Har gått upp vid kl 7 både igår och idag, fast jag inte har någon tid att passa, vilket känns bra för då hinner man få lite saker gjort. Så igår pluggade jag en hel del, har ganska bra självdisciplin för tillfället, vilket inte är allt för ofta för min del. Men nu läser jag lite Biologi från Karlstad. Jag gillar biologi, även om det ibland är tuffa tentor och så, men det är skönt att komma bort från pedagogiken där det aldrig finns något rätt svar utan allt är ett himla svamlande. Dessutom är föreläsningar på Karlstad på svenska, vilket jag inte är van med från Örebro, så det känns riktigt lyxigt och smidigt.

Jag var ute och sprang i söndags förresten. Jag körde min gamla 4 km-runda, men la på en liten extra sväng i skogen. Så det blev lite blandat skog och grusväg. Skogen är riktigt kul, men man får lite bättre tempo på grusvägarna, det kan behövas för självförtroendet också :-) Den här rundan blev nog ungefär 4,5 km, inte så mycket längre med andra ord, men alltid något. Är dock inte helt nöjd med att fästingar bitar sig fast, plus att det i förrgår låg en jättefet huggormshona och solade på garageuppfarten, så nu är ormarna framme också, huuua!

Idag tänkte jag hinna med något träningspass också. Cykel eller löpning blir det nog. Borde inte springa för jag känner av det en del i mina knän, så jag har kommit fram till att jag helst ska springa 1 dag i veckan, inte mer, men i det här vädret vill man ju träna ut och då lockar löpningen. Cykla själv känns inte så lockande, men jag vet att jag borde. Vi får se vad det blir.

Har en del att plugga också, en inlämning till imorgon bl.a. Sen så ska jag ner på stan och fika med goda vänner i eftermiddag och tänkte passa på att springa in på Naturkompaniet och fixa lite grejer då. Det känns som en härlig dag!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback