Väder för uteträning

Den här veckan har det verkligen varit toppenväder. Ska bli kallt och regn i helgen har jag hört, så nu är jag glad att jag ändå varit ute varenda kväll. Vissa dagar trädgårdsarbete, och ett par dagar träning. Cyklade i tisdags. Det blev en runda på 3 mil och det gick betydligt bättre den här gången. Det går fortfarande inte jättefort, för jag fegar en hel del på vissa ställen, men bara det är landsväg så känns det som att jag har riktigt bra flyt. Och nu gick det lite bättre inne i bostadsområdena också, plus att jag kunde dricka och cykla samtidigt, haha. Sakta med säkert framåt :-)

Idag har jag varit ute och sprungit. Jag sprang i skogen så jag vet inte riktigt hur lång rundan blev, men det var nog minst 5 km i alla fall. Det är jag nöjd med! Skogen är lite mer krävande så det går lite långsammare fram känns det som och idag var det dessutom väldigt blött, men det är riktigt kul att springa i skogen ändå!

I övrigt har jag jobbat på skolan där jag praktiserat idag och igår, så imorgon blir det till att plugga ikapp för hela slanten. Eller, jag ska iväg vid kl 6.30 och inhandla lite trädgårdsgrejer, men efter det så :-)

Förresten så köpte jag nya cykelskor i tisdags också. Jag har skruvat om mina skor till racercykeln nu så för att kunna fortsätta gå på spinning utan att behöva byta fästen på på skorna, så behövde jag nya. Det var en kampanj, så jag slog till. Fick ge 499 kr för skorna och då ingick ett par pedaler också, inte så farligt tycker jag. Ska bli skönt med MTB-skor istället för racer, för då sitter ju själva spännet i sulan, istället för utanpå, så jag slipper halka omkring så inne på Friskis. Och när jag ändå var i farten så köpte jag nya promenadskor också. Måste ha gore-tex eller liknande när jag går i gräs/skogen och jag sliter ut ungefär ett par om året eftersom jag går väldigt mycket. Har ju såklart kängor också när det är säsong för det, men sommartid är det skönt at kunna gå i lite lättare skor också tycker jag. Har testat Ecco och Adidas senast. Nu blev det Salomon, får se om de håller lite längre för mitt slitage :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback