Karlstad, cykling och baciller!

Hej på er!
Många dagar sedan sist. Vad har då hänt? Jo, i onsdags satte jag mig på en överfull Swebus till karlstad, ingen plats för utsträckning av benen så jag kände mig som en ostkrok när jag kom fram. Skönt att få komma hem minsann!

I torsdags stod klockan på 03:50, och trots att jag inte hade en väckarklocka ställd på typ 3 veckor var det inte så farligt, det var ju ljust när jag gick upp!! Väl på jobbet var det full rulle eftsrom vi hade 460m3 med inleverans (= 7 lastbilar, MYCKET gods!!) Vi var dock så bra bemannade att allt flöt på och det var riktigt kul att jobba! På vägen hem stannade jag hos en kompis och sen kollade jag på en lgh jag ska hyra i andra hand i sommar. Perfekt att ha boendet fixat i sommar med! Så for jag hem och tog det lugnt, nästa projekt var att ta sig ut till stallet. Eftersom bilen var utlånad blev det cykeltur. Så totalt blev det 60 km cykling i torsdags! Inte illa pinkat!! Tjejvättern skrämmer inte mig längre - 60 km på en dag + 5h jobb och en ridtur, dessutom på Skeppshulten och inte racern!! :)

Fredagsjobbet var tvärt om mot torsdagen, 1 lastbil på 80m3 och väldigt låg bemanning - men ska jag vara helt ärlig var fredagen tuffare än torsdagen!! Redan på morgonen kände jag mig raspig i halsen och det har ju inte blivit bättre precis..

Idag känns det verkligen som att skolbacillerna fått fäste i min hals och i morse kännde jag mig riktigt risig. Nu är det lite bättre men träning är det inte tal om! Vila får det bli! Dessutom har jag rättat klart alla mina skolarbeten jag hade med mig hem så jag känner mig nöjd. :)

Ikväll står grillning med mina fd sambosar på schemat och sen ev en tur på någon uteservering. Mysigt! :) Karlstadshelgen har för övrigt inneburit två turer ner till Lager 157, igår köpte jag ett par shorts och en klänning, idag var jag nere och köpte ett par likadana shorts i en annan färg (mörkblå + beige) de var så jäkla sköna! dessutom fick jag tillbaka min kamera som legat hemma hos Hille sedan vasan, hon är på distanskurshelg här i Karlstad så vi passade på att ses! :) När jag väl hade fått kameran hittade jag inte batteriladdaren, så efter mycket om och men hittade jag den tillslut i en sladhärva sedan förra gången jag laddade den, så nu är den på laddning, skönt att ha en kamera att ta lite foton på vardagen med! :)

Nej, nu ska jag runda av, ett långinlägg om det mesta som hänt, lite träning och mycket liv! :)

/ANJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback