En vecka kvar...

Om en vecka har jag precis klivit på nattåget ner mot Örebro. Helt sjukt, jag förstår inte att tiden kan gå så fort! Vi anmälde ju oss nyss?! :) Hur som helst, efter att ha kommit på fötter efter det jag fått med mig från Turkiet har jag jobbat igen de två första veckorna i maj (ledig första, sjuk andra) genom att ta på mig extrapass, så de här två sista veckorna har jag bokstavligt bott på jobbet. Jag var ledig i helgen och idag, annars har jag jobbat minst ett pass varje dag, dubbla flera gånger också. Jag är lite besatt av att komma upp i heltid varje månad, är rädd att jag inte har råd att göra allt jag vill annars och det är väl inte alltid det bästa. Nu är det tack och lov inte så många veckor kvar innan jag får seeeemesteeeeeerrrr :D :D :D Träningen har gått ganska bra sista tiden, de första passen var jag helt tom i kroppen men sista dagarna har det känts som vanligt. Jag har fortfarande inte fått cykeln som jag ska ha, jag har som jag skrivit tidigare lite ångest över det här loppet och skjutit på allt till sista minuten... Cykelbyxor med vaddering och cykel(gym)handskar är i alla fall införskaffade. Inte äger jag någon cykelhjälm heller, men den ska jag nog kunna låna av någon. Reflexer och det andra som måste finnas på cykeln vid loppet vet jag inte heller om det gör just nu... Öhhh ja, ni hör ju! Noll koll, men resan dit och hem är i alla fall fixad. Gruvar mig mest för över hur ont jag kommer att ha i rumpan efter loppet. Mamma läste en tidning där det stor vad som var bra att göra innan man kör en Halvvätter. Bl.a. skulle man ha 30-50 mil cykling i kroppen. Eftersom jag bara cyklat på min damcykel till och från stan och en gång till kaninerna så är jag kanske uppe i 3-4 mil totalt... Sen har jag ju varit på många spinningpass, de borde man väl få räkna in? Då kanske jag kommer upp i en hyfsad siffra :) Nu ska ju vi dessutom cykla 10 mil, inte 15. Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, behöver sömnen innan jag hoppar på morgondagens två jobbpass. Godnatt! /Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback