10 km igen!

Efter skolan hade jag planerat en cykeltur. Men jag var inte alls sugen på att cykla, var trött och seg efter skolan, allmänt jättesockerlåg och började med att äta två digestivekex och massa prästost när jag kom hem från skolan. det fick upp mig lite och jag bestämde mig för att springa. Shorts och linne på och ut i friska luften. Mina ben är verkligen lakansvita efter typ 9 mån instängda i långbyxor men förhoppningsvis kan de få lite färg.. :)

Jag lät benen rulla på i sitt eget tempo, inga krav som helst. Gick i nerförsbackarna och sa att jag fick gå om jag blev trött, tänkte gå vid 5 km, men benen kändes fina så jag fortsatte.. gick lite i backarna och tänkte gå vid 8 km, vid 8 km kom jag in i någon form av andra andningen och kroppen kändes fin... Så jag fortsatte... Närmare 10 km ökade jag på lite och sista 500 var rätt tunga, men jag kirrade runt Djurgården på 58:50 min. :) (pulsen låg stadigt på ca 170-175 slag i minuten).

Väldigt bra för att vara en avslappningsrunda. Dessutom har jag avverkat 35 km på 4 pass (på 6 dagar!). imorrn är jag ju bara tvungen att ta 7 km löpning - vilket summerar upp mig till 42 km på en vecka :) Kanske inte något att hänga i julgranen för riktiga rävarna... men för mig är det mycket bra! .:)

På det hela har jag fått upp humöret rejält, från att vara trött och seg och allmänt irriterad efter skolan till en inre harmoni och dessutom den där sköna efter-träningen-tröttheten i kroppen.. I like! /anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback