Tjejvasan 2012 - check!

Nu är det en vecka sedan vi var i Mora och åkte Tjejvasan. Kan knappt förstå att det är gjort, tycker tiden har gått så fort! På något konstigt sätt lyckades jag förbättra min tid från förra året med nästan 1 h och 15 min, jag kom i mål på 3 h 2 min vilket är sjukt bra för att vara mig så jag är väldigt, väldigt nöjd! Sett över hela loppet gick allt mycket bättre i år, tror mycket faktiskt har och göra med att jag och Cissi redan hade åkt en gång tidigare. I år la jag upp loppet genom att försöka ta mig till varje kontroll och kunna samla mig/dricka på kort tid innan jag fortsatte. För mig fungerade det väldigt bra, jag har ganska lätt för att kunna samla mig och få ner pulsen snabbt så det var bara att köra järnet till nästa kontroll.

Träningsvärken i veckan har dock varit hemsk. Värst var tåget på vägen hem. Sätena är ju inte direkt sköna sen tidigare och att kunna ligga skönt (hyfsat lite folk på tåget så vi fick två säten var) var bara att glömma pga. kroppar som skulle kunna sitta på två 80-åringar... Väl hemma vilade jag under måndagsdagen innan jag gick till gymmet för ett 30 minuters pass med core. Gick väldigt dåligt, kroppen lyssnade inte alls så det blev mest att försöka några gånger och sen vila... :P Under tisdagen gick jag till stallet och hem, totalt tog det 3 timmar och det behövdes verkligen. Stapplade mig dit och hem, men den värsta träningsvärken försvann faktiskt efter det. Däremot så krampade benen så fort jag försökte ställa mig efter att ha suttit. Torsdag och fredag har jag kunnat köra för fullt på gymmet, så nu känner jag mig faktiskt som vanligt förutom att en liten förkylning även kommit till mig.

I helgen är jag ledig, var ute med några kompisar på ett pub igår, väldigt väldigt trevligt! Idag blir det först norrlandsderby mot Luleå i hockey och sen utgång med Malin. Kommer blir jättetrevligt det också, ser fram emot att gå ut här hemma nu när det var ett tag sen. På söndag är det tävling med kaninerna, har bara tävlat en gång sen december här hemma så det blir väldigt trevligt det också. En kanonhelg med andra ord!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback