Mot nästa delmål!

Då var Tjejvasan avklarad, del av 1 av 4. Jag var nog aldrig riktigt frisk eftersom det blev bakslag på förkylningen efteråt, men vet samtidigt inte om det hade gjort någon direkt skillnad om jag varit frisk. Jag har mest tränat kondition, försökt få med lite styrka, men mest lagt fokus på kondition. På Tjejvasan kände jag dock att musklerna tog helt slut och det gjorde att jag inte orkade hålla tempot upp och alltså inte heller hålla flåset uppe. Eftersom jag dessutom inte riktigt fattar hur man diagonalar (kommer ingenstans, men jobbar väldigt hårt) så blev det stakning i princip hela loppet. Dock är det ju en bra bana för just stakning, men för att orka stå på i så många timmar så behöver man nog träna det mer specifikt. Mitt mål var i alla fall att åka på under 4 timmar och det klarade jag med min tid på 3 tim och 46 min, nöjd över det! Det är svårt att ha mål för såna här lopp kan jag tycka, det blev köande i nerförsbackarna och många inbromsningar. Dessutom var det en tjej som ramlade precis framför mig i en backe så hon fick smaka på mina skidspetsar stackaren. Jag fick några fina blåmärken jag med, men inget värre än så som tur var :-)

Jag är fortfarande lite hostig och hade tänkt vila en vecka från träning, men idag kom jag hem vid fyratiden och det var så underbart väder. Jag hämtade in löparskorna och tog en runda, det var riktigt skönt. Jag trodde kroppen hade vilat sig, men jag var lite stel fortfarande sen loppet i lördags. Det blev en runda på 4,3 km i alla fall i ett väldigt lugnt tempo. Bättre än inget :-) Och det bästa av allt, grusvägarna var så blöta och mjuka, så knäna kändes inte ett dugg!

Det känns som att det är tidigt på året för att kunna hoppas på att våren är här, men jag hoppas att cykeln snart ska få komma fram. Har ju bara cyklat på den 2 ggr, så där behöver det tränas. Nu siktar vi mot nästa mål - Tjejvättern, 100 km cykling!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback