Lämnat lite blod

Då har man varit iväg och lämnat lite blod. De hade brist på min blodgrupp så det kändes som jag gjorde en god gärning. Det gick alldeles utmärkt, men det blir ingen träning idag på grund av detta. Det har hänt att jag mått dåligt förut när jag jobbat hårt efter blodgivning, så träning samma dag är inget för mig :-) Läste någonstans att man inom idrott kan prestera sämre i 4-5 veckor efter en blodgivning, så jag tyckte jag hade ganska bra timing den här gången, med tanke på delarna i tjejklassikern.

Igår blev det en kort löprunda, 4,3 km. Jag höll ett lägre tempo än vanligt, men betydligt jämnare, vilket kändes väldigt bra. Lite mer flyt helt enkelt. Får lära mig att springa lite saktare så att jag orkar hålla samma tempo, det är en träningssak även det. På löpbandet får man bra hjälp när det gäller jämt tempo, utomhus får man försöka kontrollera situationen så bra man kan helt enkelt (för oss som inte har Anjas fina pulsklocka som jag förövrigt är lite småavundsjuk på) :-)

Nu ska jag fixa lite mat innan jag tar igen pluggtimmarna som gick bort under eftermiddagen :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback